Po co dentyście komputer? Właśnie po to!

Stopień informatyzacji procesów obsługi pacjentów, działań marketingowych, monitorowania poziomu jakości świadczonych usług, a co za tym idzie faktycznego poziomu zadowolenia w branży stomatologicznej jest wciąż niewielki. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele. Z najważniejszych wymienić można choćby ograniczony wybór rozwiązań informatycznych, ich cenę, niewystarczający zakres funkcjonalny czy brak odpowiedniego wsparcia po zakupie takiego oprogramowania. Nie bez znaczenia jest niski poziom świadomości właścicieli NZOZ odnośnie wymiernych korzyści jakie wdrożenie takiego oprogramowania przyniesie firmie.
Informatyzacja przynosi wiele korzyści:
- szybki dostęp do elektronicznej dokumentacji medycznej,
- raportowanie finansowe,
- monitorowanie stanu magazynu,
- automatyzacja działań marketingowych (powiadomienia o wizytach, newsletter etc.),
- mierzenie poziomu zadowolenia pacjentów (ankiety, email, Interactive Voice Response) także per lekarz,
- zarządzanie kampaniami marketingowych w internecie.
Ustawodawca regulując kwestie Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (EDM) nałożył obowiązek przynajmniej częściowej informatyzacji gabinetów stomatologicznych. Nie sztuką jest jednak wprowadzić tanie rozwiązanie realizujące podstawowe funkcje EDM, zabezpieczające nas przed penalizacją przez ustawodawcę. Wdrożenie "kombajnu" zakupionego od dużego brandu także często mija się z celem. Kluczem jest edukacja i świadome wykorzystanie dostarczonej platformy.
- W MM Dent wprowadziliśmy takie rozwiązanie w sierpniu 2013 r. Na pierwsze efekty nie musieliśmy długo czekać. Dzięki automatyzacji działań marketingowych (segmentacja, powiadomienia, eMarketing) już po pierwszych trzech miesiącach odnotowaliśmy znaczny wzrost liczby pacjentów - optymalny poziom osiągając w szóstym miesiącu akcji. Nie bez znaczenia dla wyniku finansowego był też wzrost efektywności działań retencyjnych i realizowany w czasie rzeczywistym proces raportowania KPIs (wskaźników finansowych). Inwestycja zwróciła się już po kilku miesiącach. Obecnie pracujemy nad dalszym rozwojem funkcjonalności eMarketingowych - kluczowych przy pozyskiwaniu nowych pacjentów. Intensywnie pracujemy także nad kwestią mierzenia poziomu zadowolenia pacjentów z naszych usług - mówi Bernard Gołko, managing partner w MM Dent.
Strona: 1 z 2
- 1
- 2
- następna »

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
Dentysta, złapany na podwójnym gazie, udawał zawał
lifeDENT -
Nie żyje dr Janina Bić-Szudak
newsDENT -
Depresję można rozpoznać na fotelu dentystycznym
newsDENT -
Invisalign Go i flow injection. Jak bez problemu odnaleźć się w stomatologii cyfrowej
techDENT -
Zapalenie przyzębia i migotanie przedsionków. Związek udowodniony
techDENT -
Zaświadczenia z wynikiem LDEK i LEK po nowemu
eduDENT -
NFZ w Białymstoku ogłosił 37 konkursy na leczenie stomatologiczne
newsDENT -
NFZ w Zielonej Górze ogłosił 48 konkursów na udzielane świadczeń stomatologicznych
newsDENT
-
Darmowa wizyta u dentysty do 450 zł. To pakiet, za który zapłaci NFZ
newsDENT -
Zmiany zasad udzielania świadczeń stomatologicznych. Paweł Barucha o ostatnich korektach
lexDENT -
Powstaje Centrum Stomatologii Powiatu Pilskiego
newsDENT -
Za mało publicznych pieniędzy na stomatologię. Polacy muszą leczyć zęby „za swoje”
newsDENT -
Wykaz modułowych programów specjalizacji lekarsko - dentystycznych 2023
eduDENT -
Za mało lekarzy dentystów ze specjalizacją. Co zamierza Ministerstwo Zdrowia?
newsDENT -
Drożyzna u dentysty. Polska na 3. miejscu wśród państw UE
bizDENT -
Kto jest najbogatszym dentystą na świecie? Lista
bizDENT
PRACA: OSTATNIE OGŁOSZENIA
-
lekarz dentysta
Radomsko, łódzkie -
lekarz dentysta
Wrocław, dolnośląskie -
lekarz dentysta
Wrocław, dolnośląskie -
lekarz dentysta
Góra Puławska , lubelskie