Miękkie kompetencje dentysty równie ważne jak umiejętności zawodowe

- Nikt do tej pory takich badań nie prowadził. Jeśli zdarzały się podobne projekty, to dotyczyły one satysfakcji pacjenta ze świadczeń realizowanych przez szpital lub innego typu placówki medyczne. Podstawowym narzędziem do prowadzenia tych badań był kwestionariusz. Nikt nie analizował skarg pacjentów na taką skalę, jak my to zrobiliśmy, mówił prowadzący badanie dr Carlos Quiñonez, z University of Toronto Faculty of Dentistry.
W sumie badacze zajęli się 2 199 listami przesłanymi przez niezadowolonych pacjentów gabinetów stomatologicznych do Royal College of Dental Surgeons of Ontario (RCDSO) w okresie 2007-2017. Analiza i ocena skarg zajęła w sumie dwa lata.
Rzadko które pismo zawierało krytykę tylko jednego aspektu funkcjonowania dentysty. Okazało się, że 59 proc. wszystkich skarg wiązało się z zabiegami i leczeniem, zaś przyczyną 56 proc. pism była relacja z lekarzem dentystą, sposób w jaki pacjenta traktował i jak przekazywał informacje. Natomiast problemy z zarządzaniem praktyką czy dostępem do opieki stomatologicznej opisywane były przez 42 proc. pacjentów.
W ciągu całej dekady tendencje co do rodzaju skarg się nie zmieniały, ale zmieniała się forma ich składania, bo z upływem czasu coraz więcej składanych było on-line.
Sądzę, że te wyniki zmuszają do pewnych przemyśleń, podsumowała Monika Roeri biorąca udział w badaniu. Komunikacja najwyraźniej nie jest najmocniejszą stroną lekarzy dentystów. Jak podkreślała prof. Laura Dempster, z UofT Faculty of Dentistry badanie dowodzi tego co wykładowcy na wydziałach stomatologicznych dobrze już wiedzą - kompetencje miękkie w połączeniu z umiejętnościami zawodowymi są kluczem do sukcesu w tej profesji.
To niezwykle ważne wyniki, zwłaszcza z perspektywy nauczania stomatologii, gdyż nie poświęcamy wystarczająco dużo czasu na kompetencje międzyludzkie, mówił dr Carlos Quiñonez.
Więcej: RCDSO

-
Stomatologia w sądzie: NFZ nie miał racji odrzucając ofertę świadczeniodawcy
lexDENT -
Telestomatologia w domach opieki dla seniorów
newsDENT -
Koronowirus: trudne chwile dla szpitalnictwa
newsDENT -
WUM: nabór na stanowisko kierownika Zakładu Chorób Błony Śluzowej i Przyzębia
eduDENT -
Dlaczego zdrowie jamy ustnej jest ważne w walce z pandemią COVID-19
techDENT -
Koronawirus 13 kwietnia: 644 zgony i 13227 zakażeń
newsDENT -
Tarnów: Zakład Karny poszukuje realizatora opieki stomatologicznej
bizDENT -
Problemy z tarczycą po przechorowaniu COVID-19
newsDENT
-
Żądania egzekwowania kar za brak separatorów amalgamatu
lexDENT -
COVID-19: widać przełamanie III fali?
newsDENT -
Pacjentka oskarża dentystkę w lokalnej prasie
newsDENT -
Kasy fiskalne online dla kogo i od kiedy
bizDENT -
Koronawirus: spada tygodniowa dynamika zakażeń
newsDENT -
27 tys. zł dla pacjentki za nieudane leczenie stomatologiczne
lexDENT -
Dentyści na czele najniebezpieczniejszych zawodów ze względu na COVID-19
newsDENT -
Świąteczna obniżka zakażeń i zgonów
newsDENT
PRACA: OSTATNIE OGŁOSZENIA
-
lekarz dentysta
Chorzów, śląskie -
lekarz dentysta
Ruda Śląska, śląskie -
lekarz dentysta
Gielniów, mazowieckie -
lekarz dentysta
Wiązownica, podkarpackie
KURSY LAST MINUTE
-
Pacjent wzywa do zapłaty...
cała Polska, cała Polska -
Reklamacja w gabinecie stomatologicznym
cała Polska, cała Polska -
Implantologia nawigowana z zabiegami...
Warszawa, mazowieckie -
Zastosowanie i praktyczne zabiegi...
Warszawa, mazowieckie