Leczenie kanałowe, periodontologiczne i ekstrakcja to najczęstsze przyczyny agresji pacjenta

W większości wypadków te nieprzyjemne zachowania polegały na wielokrotnym dzwonieniu do gabinetu i nękaniu personelu pretensjami, wnoszeniu skarg na piśmie, używaniu gróźb lub obraźliwych sformułowań i umieszczaniu nieprzychylnych komentarzy na mediach społecznościowych.
- Najczęściej dentyści dobrze sobie radzą ze swoimi pacjentami, ale niekiedy sytuacja wymyka się spod kontroli i staje się na tyle poważna, że dentysta musi wzywać policję, gdyż obawia się o swoje bezpieczeństwo. Generalnie te nieprzyjemne sytuacje nadal są rzadkością, jednak obserwujemy, że dentyści częściej je do nas zgłaszają. Przyczyną może być albo rzeczywiście częstsze przykre zachowanie pacjentów, albo brak tolerancji ze strony personelu klinik stomatologicznych na przykrości, na które naraża ich praca z pacjentami i szukanie porady, w jaki sposób się przed takimi zachowaniami obronić, mówi doradca prawny, David Lauder z Dental Defence Union.
To ważne, aby praktyki stomatologiczne miały własne dyrektywy co do postępowania i komunikowania się z trudnymi pacjentami, radzi prawnik.
Czasami trzeba po prosu odmówić dalszego leczenia takiej osoby. Ważne, aby taką decyzję usprawiedliwić. Dlatego też warto zasięgać na taką ewentualność porady prawnika.
Kiedy najczęściej dochodzi do sytuacji, w której pacjent zaczyna obrażać dentystę i zachowywać się groźnie:
- brak satysfakcji z wyników leczenia po zabiegach ekstrakcji, leczenia kanałowego, czy leczeniu periodontologicznym,
- frustracja spowodowana wysokością kosztów leczenia,
- brak dogodnych terminów na wizytę.
Okazuje się, że do nieprzyjemnych sytuacji dochodzi nawet wtedy, gdy wina jest całkowicie po stronie pacjenta, tzn. gdy wielokrotnie nie jest w stanie zjawić się na wcześniej ustalonej wizycie. Także wtedy potrafi być agresywny.
Więcej: Dentistrytoday.com
Czytaj także: NRL: Lekarz ma prawo informować o agresywnym zachowaniu pacjenta
OIL Gdańsk: co drugi dentysta doświadcza przykrości ze strony pacjenta

-
Czego dentyści mogą się spodziewać, jeśli pandemia się nie skończy w 2021 r.
bizDENT -
Koronawirus 17 stycznia 2021 r.: 142 zgonów przy 6 055 zakażeniach
newsDENT -
Jaki SARS-CoV2 za dekadę?
techDENT -
Koronawirus 16 stycznia 2021 r.: 369 zgonów przy 7 412 zakażeniach
newsDENT -
LDEK: modyfikacje, uszczegółowienia i uzupełnienia
eduDENT -
Nagrodzona kampania "9 milionów powodów"
bizDENT -
Ilu Polaków bezobjawowo przechorowało COVID-19 - badanie ogólnokrajowe
newsDENT -
W 2020 r. ceny u dentysty wzrosły o 11,3 proc.
bizDENT
-
Szczepionki przeciwko COVID-19: kto należy do grupy „zero”?
lexDENT -
Lekarz dentysta i mały ZUS plus
lexDENT -
W szpitalach węzłowych szczepieni dentyści przeciwko COVID-19
newsDENT -
Z sądu: dentysta nie zawinił uszkodzenia nerwu trójdzielnego
lexDENT -
Dentyści wyłudzili pieniądze z Opolskiego OW NFZ
lexDENT -
Nowe druki recept pro auctore
lexDENT -
NRL o odpowiedzialności zawodowej za niesprawdzone informacje o szczepieniach przeciwko COVID-19
newsDENT -
Zabiegi planowe: lakoniczny komunikat NFZ
lexDENT
PRACA: OSTATNIE OGŁOSZENIA
-
lekarz dentysta
Rørvik. NORWEGIA, zagranica -
pomoc dentystyczna
Poznań , wielkopolskie -
lekarz dentysta
Trójmiasto, pomorskie -
lekarz dentysta
Włocławek, kujawsko-pomorskie
KURSY LAST MINUTE
-
Zastosowanie i praktyczne zabiegi...
Warszawa, mazowieckie -
Lekarz dentysta - przedsiębiorca i...
cała Polska, cała Polska -
Zastosowanie nici PDO i nici...
Warszawa, mazowieckie -
Rehabilitacja pacjentów bezzębnych w...
Gdańsk, pomorskie