PARTNER PORTALU
partner portalu partner portalu

Informowanie pacjenta, że mógł się zarazić w gabinecie

en
03-02-2022, 11:20
Informowanie pacjenta, że mógł się zarazić w gabinecie Informowanie o potencjalnym zakażeniu pomaga w walce z pandemią. Fot. Shutterstock
Specjalne zalecenia w jaki sposób należy informować pacjentów o ryzyku ekspozycji na koronawirusa, opracowało dla dentystów  California Dental Association.
  •  Co zrobić, gdy któryś z pracowników kliniki stomatologicznej uzyska pozytywny wynik testu na koronawirusa?
  • W jaki sposób kontaktować się z pacjentami gabinetu, którzy mogli zostać zakażeni koronawirusem?

Przede wszystkim należy ustalić czy mogło dojść do narażenia na bliski kontakt z pacjentami. Jeśli tak, to w miarę możliwości trzeba prześledzić jak wiele z nich miało miejsce i powiadomić o potencjalnym zagrożeniu każdą osobę, a także  poinstruować, aby skonsultowała się z lekarzem.

Rozmowa z pacjentem ma być udokumentowana

California Dental Association zaleca powiadomienia telefoniczne a  następnie e-mailem lub listem. Notatka o takiej rozmowie lub innej formie kontaktu powinna się znaleźć w dokumentacji medycznej pacjenta.

Nie wolno przy tym ujawniać tożsamości pracownika, stanu szczepień, ani informacji o jego stanie zdrowia. Gabinety stomatologiczne powinny również zalecić pacjentowi poddanie się testowi na COVID-19 co najmniej pięć dni po narażeniu na bliski kontakt.

Ponadto pacjentowi należy przypomnieć, że gabinet dentystyczny przestrzega wszystkich procedur bezpieczeństwa i kontroli zakażeń. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
zakażenia   COVID-19  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.