
- Jak ocenić narzędzia do komunikacji pomiędzy lekarzem a producentami alignerów oraz laboratoriami?
- Planując leczenie nakładkowe warto rozważyć współpracę z takimi dostawcami, którzy zrzeszają zespół ekspertów z zakresu: ortodoncji, stomatologii, biomechaniki i materiałoznawstwa.
- Zakwalifikowanie pacjenta do leczenia nakładkami korygującymi (wraz z dokładnym planem korekty) możliwe jest w ciągu 72 godzin.
Stale rosnąca konkurencyjność alternatywnych metod leczenia wad zgryzu i nowoczesne oprogramowania usprawniające proces, zwiększające komfort i skracające czas leczenia sprawiają, że ortodoncja cyfrowa zdobywa coraz szersze uznanie nie tylko pośród lekarzy, a przede wszystkim u pacjentów.

Czytaj więcej
Cyfrowa ortodoncja, która droga najcelniejsza?Dentysta – producent alignerów – laboratorium
Alignery, przeźroczyste nakładki prostujące, są już dostępne w wielu gabinetach. Jednak aby móc w pełni cieszyć się udogodnieniami środowiska cyfrowego podczas przeprowadzania leczenia nakładkowego, warto zwrócić uwagę na sposób i narzędzia do komunikacji pomiędzy lekarzem a producentami alignerów oraz laboratoriami. Jakie elementy mogą usprawnić tę współpracę? Na co zwrócić uwagę wybierając dostawcę?

Czytaj więcej
Wiedza o cyfryzacji w stomatologii podana na tacyStomatologia cyfrowa - optymalizacja czasu pracy dentysty
Na efektywność i skuteczność w branży cyfrowej ortodoncji ma wpływ nie tylko profesjonalizm lekarza i jakość dostarczanych produktów, lecz cały proces, który zachodzi na linii współpracy ortodontów z laboratoriami dostarczającymi nowoczesne rozwiązania, w tym alignery.
Ważne są wszystkie elementy, składające się na całość leczenia ortodontycznego, albowiem to one wpływają na czas i efekty każdego leczenia, a co za tym idzie, na wygodę lekarza i finalne zadowolenie pacjentów.
Aby proces leczenia przebiegał sprawnie, warto korzystać z dostępnych na rynku rozwiązań cyfrowych. To one zapewnią pacjentowi większy komfort, a lekarzowi ułatwią proces administracji, projektowanie leczenia, a także pozwolą w sposób atrakcyjny przedstawić przewidywane efekty.
- W każdym gabinecie czas jest na wagę złota, a na całość wpływ mają detale. Warto zwrócić uwagę na sytuacje, w których możemy usprawnić proces, skrócić jego czas i zmniejszyć liczbę zadań. Do czynników usprawniających proces leczenia za pomocą alignerów należą przede wszystkim rozwiązania, które oszczędzają czas i optymalizują pracę. Wśród nich na szczególną uwagę zasługują skanery wewnątrzustne, których system pozwala na bezpośrednią integrację z autorskim oprogramowaniem cyfrowym, a następnie wysyłanie poszczególnych skanów ze zdjęciami zgryzu pacjentów bezpośrednio do laboratoriów wykonujących usługi – zapewnia Filip Dziedzic, współzałożyciel Once Aligner, ekspert ds. ortodoncji cyfrowej.
- Dzięki temu możemy uzyskać szybką odpowiedź o zakwalifikowaniu pacjenta do leczenia nakładkami korygującymi oraz uzyskać dokładny plan korekty dopasowany do potrzeb pacjenta nawet w przeciągu 72 godzin – tłumaczy Filip Dziedzic.
– Poprawnie wykonany skan nie pozostawia wątpliwości co do obrazu leczenia. Z perspektywy laboratorium, to ogromnie ułatwia przygotowanie propozycji skrojonej na miarę oraz samą komunikację z lekarzem. Bardzo dokładnie możemy omówić każdy przypadek w szybki i łatwy sposób - dodaje Filip Dziedzic.

Czytaj więcej
Bez cyfrowej stomatologii trudno leczyć efektywnieOprogramowanie i komunikacja podczas planowania leczenia
Większość firm produkujących alignery korzysta z platform do komunikacji na linii producent – lekarz.
Wybierając dostawcę warto zwrócić uwagę na to, z jakiej platformy korzysta firma, a także w jakim języku prowadzi komunikację z lekarzem. Przejrzysta i funkcjonalna platforma może znacząco ułatwić komunikację i skrócić jej czas. Dodatkowym atutem będzie dostępność zespołu wykwalifikowanych specjalistów, z którymi można bezpośrednio omówić każdy przypadek i planowane leczenie w języku polskim. Dzięki temu rozwiązaniu możemy cieszyć się sprawnym przetwarzaniem informacji, które będzie wolne od ewentualnych zakłóceń wynikających z niezrozumienia specjalistycznych sformułowań w obcym języku. Wsparcie techniczne w ojczystym języku pozwala również sprawniej pokonywać ewentualne wyzwania i szybciej znajdować ich rozwiązania.
- Podczas planowania leczenia nakładkowego warto rozważyć współpracę z takimi dostawcami, którzy w swoich laboratoriach zrzeszają zespół ekspertów z zakresu ortodoncji, stomatologii, biomechaniki i materiałoznawstwa. Te kompetencje pozwalają na szybkie rozwiązywanie zaistniałych problemów i odpowiedzi na ewentualne pytania ze strony lekarzy współpracujących. Rzetelność źródła informacji, sprawność komunikacji oraz dostępność pomocy ze strony laboratorium to gwarancja skutecznej współpracy na wszystkich etapach leczenia – zaznacza Filip Dziedzic.
- Podczas analizowania przypadków i przygotowania planu leczenia nie zawsze łatwe lub nawet możliwe jest wyleczenie pacjenta tylko za pomocą nakładek. Dlatego w takich sytuacjach istotne jest, aby eksperci w laboratorium, z którym współpracuje lekarz, byli w stanie wesprzeć ortodontę prowadzącego przy zastosowaniu np. miniimplantów lub innych aparatów, które wspomagają leczenie alignerowe. To jest istota prawdziwego wsparcia klinik nie tylko w zakresie leczenia alignerowego, ale przede wszystkim leczenia wady pacjenta – zaznacza ekspert.
Cyfrowa komunikacja zwiększa efektywność leczenia
Nawiązując współpracę z konkretnym dostawcą nakładek korygujących, warto zwrócić uwagę na wszystkie czynniki, które mogą nie tylko zoptymalizować pracę kliniki, ale także pomagają uniknąć problemów technicznych i nieporozumień wynikających ze skomplikowanego i niejasnego procesu komunikacyjnego.
Cyfrowa komunikacja oparta na zintegrowanych systemach oszczędzających czas, intuicyjna platforma pozwalająca na klarowność instrukcji użytkowania i komfortową komunikację ze zespołem polskojęzycznym, różnorodność zakresu specjalizacji techników pracujących w laboratorium wykonującym usługi to podstawowe elementy usprawniające proces leczenia i pozwalające na efektywne planowanie jego etapów. Taki system współpracy przyczynia się do obopólnego zadowolenia - zarówno lekarzy specjalistów jak i ich pacjentów.
Autor Filip Dziedzic współzałożyciel i CEO ONCE
Pionier cyfrowej ortodoncji w Polsce, technik dentystyczny z ponad 10-letnim doświadczeniem.
Komentarze