
- Osoby, stosujące cukierki ProDentim, nie będą musiały chodzić do dentysty, bo dzięki nim znikną problemy z uzębieniem i chorobami dziąseł
- Czy suplement diety może odbudowywać szkliwo zębów i regenerować dziąsła?
- Amerykańskie Towarzystwo Stomatologiczne (ADA) uważa, że nie ma podstaw klinicznych, aby wierzyć twierdzeniom o regenerujących właściwościach suplementów diety
Teraz jestem pewna swojego uśmiechu. Uratowałam zęby i dziąsła. Ten nowy, rozpuszczający się cukierek rozpływa się w ustach i odbudowuje dziąsła i zęby — mówi jeden z postów "wdzięcznych użytkowników" systematycznie zamieszczanych na Facebooku od 23 lipca 2022 r.
Naturalna metoda odrastania zębów i dziąseł?
W tego typu postach opisano „naturalną metodę odrastania zębów i dziąseł”. Podobne posty udostępniane są na Tik Toku i Instagramie. Testujący twierdzą, że produkt wyeliminował potrzebę korzystania z leczenia stomatologicznego. Wpisy zawierają link do prezentacji wideo na temat suplementu o nazwie ProDentim.
Protest ADA w sprawie reklamy suplementu diety
Według Amerykańskiego Towarzystwa Stomatologicznego (ADA) nie ma podstaw klinicznych, aby wierzyć takim twierdzeniom.
Chociaż istnieją pewne dowody na to, że probiotyki mogą wchodzić w korzystne interakcje z komórkami jamy ustnej, to nigdy nie udowodniono ich wpływu na proces zastopowania, czy chociażby wyraźnego spowolnienia choroby dziąseł, nie mówiąc o odwróceniu destrukcji szkliwa zębów. - zakomunikowało ADA w oficjalnym stanowisku.
Reklamy zawierają twierdzenia, które nie są poparte dowodami. – przekonuje Instytut Naukowo - Badawczy ADA.
Instytut stwierdził, że suplement diety, nie może być wprowadzany do obrotu z wykorzystaniem określonych oświadczeń dotyczących jego wpływu na zdrowie. Można powiedzieć tylko, że suplementy „wspomagają” różne funkcje organizmu, zauważyła ADA.

Czytaj więcej
Kiedy pacjent dopuszcza się szalbierstwa. Co mu grozi?Naukowcy krytykują kontrowersyjną reklamę
Angelo Mariotti, przewodniczący periodontologii w Ohio State University College of Dentistry, powiedział AFP, że nie ma dowodów potwierdzających skuteczność ProDentim promowanego w reklamach.
Mariotti przekonywał, że prezentacja wideo założyciela firmy (otolaryngologa), nie zawiera odniesień do badań klinicznych realizowanych w oparciu o podwójnie ślepą próbę. To budzi wiele wątpliwości.
- Reklama ProDentim tworzy wrażenie jakoby osoby stosujące cukierki nie musiały już chodzić do dentysty, a to jest kłamstwo. To bardzo niepokojące. Nie sądzę, aby ignorowanie zdrowia poprzez unikanie wizyt u dentysty było w najlepszym interesie publicznym. – dodał Mariotti.
Komentarze