PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

COVID-19: Columbia University sprawdza wytyczne CDC w zakresie stomatologii

ms
07-05-2021, 09:04
COVID-19: Columbia University sprawdza wytyczne CDC w zakresie stomatologii Columbia University College of Dental Medicine
Jeśli chodzi o praktyki dentystyczne to Centers for Disease Control and Prevention (USA) nakazało zachowywać co najmniej 15 minut między pacjentami. To ma być czas niezbędny do oczyszczenia środowiska z wirusów przed posadzeniem kolejnego pacjenta na fotelu dentystycznym. Columbia University College of Dental Medicine sprawdza te wskazania.

Prof. Biana Roykh prodziekan ds. klinicznych na Columbia University College of Dental Medicine mówi: wytyczne CDC są arbitralne, przeprowadziliśmy więc własne oceny powietrza, aby zrozumieć, jak faktycznie długie potrzebne są przerwy pomiędzy różnymi rodzajami procedur i to w różnych gabinetach, aby stworzyć w związku z COVID-19 wytyczne bezpieczne dla pacjentów i personelu lecznic stomatologicznych.

- W naszych gabinetach zainstalowaliśmy m.in. oczyszczacze powietrza z filtrami HEPA, aby zapewnić każdemu pacjentowi bezpieczne środowisko – poinformowała prof. Biana Roykh.

- W celu zmniejszenia rozprzestrzeniania się aerozoli, w gabinetach wybudowaliśmy ścianki działowe tam, gdzie było to konieczne i wyposażyliśmy 250 foteli dentystycznych w urządzenia ssące o dużej wydajności, które są umieszczane w jamie ustnej pacjenta podczas rutynowej pielęgnacji i zabiegów - wymienia profesor.

Lecznice zawiesiły stosowanie urządzeń ultradźwiękowych do usuwania płytki nazębnej i kamienia nazębnego z zębów do czasu, gdy przebieg pandemii zacznie się zmieniać.

Personel lecznic zaczął systematycznie stosować zamgławiacze do spryskiwania i dezynfekcji wrażliwych na dotyk części wspólnych, takich jak sale recepcyjne. Pod koniec dnia personel placówki dezynfekował wszystkie powierzchnie w obszarach klinicznych, salach dydaktycznych i pokojach socjalnych.

- Dopiero teraz analizujemy efekty przeprowadzonych przedsięwzięć. Być może efekty tych ocen doprowadzą do weryfikacji oficjalnych wytycznych - tłumaczy prof. Biana Roykh.

Telemedycyna przejściowo konieczna

Dopóki lecznice nie były w stanie wznowić większości zabiegów, wydział stomatologiczny Columbii realizował prawie 200 teleporad tygodniowo.

Korzystając z najlepszych dostępnych dowodów i zaleceń CDC oraz agencji stanowych zespół informatyków z College of Dental Medicine opracował algorytm  do monitorowania pacjentów dentystycznych w nagłych wypadkach podczas szczytu pandemii (odbywało się to wiosną 2020 r.).

Ten krok pomógł zapewnić bezpieczeństwo pacjentom i zespołom klinicznym, określając, którzy pacjenci z infekcjami i innymi nagłymi stanami wymagają osobistej opieki, a którym wystarczyć mogłoby skutecznie wsparcie teledentystyczne.

- Teraz wykonujemy zdecydowanie mniej procedur w reżimie telezdrowia, mówi prof. Roykh, ale ustaliliśmy, że teleporady to świetny sposób na rozwiązywanie drobnych problemów i omawianie profilaktycznej higieny jamy ustnej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.