• W ramach akcji „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” na darmowe leczenie stomatologiczne będą mogły liczyć dzieci wymagające pilnej interwencji medycznej
  • Program profilaktyczno - leczniczy uruchomiono dzięki zaangażowaniu: firmy Septodont, Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego i sieci centrów stomatologicznych enel - med
  •  Akcja zaplanowana jest do połowy 2023 r. (lub do czasu, w którym pozyskane środki zostaną wkorzystane)
  • Program będzie realizowany w placówkach stomatologicznych enel - med w: Gdańsku, Krakowie, Katowicach, Łodzi,  Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu 

Ruszyła akcja „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie”  

Septodont dał pieniądze, Polskie Towarzystwo Stomatologiczne opracowało program naukowo - edukacyjny, a enel – med – udostępnił sieć gabinetów stomatologicznych, w których wykwalifikowany personel wykona przeglądy dentystyczne, a w niektórych przypadkach – przeprowadzi specjalistyczne leczenie.

Akcja „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” skierowana jest do pacjentów w wieku od 3 do 12 lat, a dokładniej do ich rodziców, którzy mogą zgłaszać dzieci na przegląd jamy ustnej. Badania będą miały na celu wykrycie wszelkich nieprawidłowości wymagających interwencji medycznych. Te niestety są bardzo prawdopodobne, bo stan zdrowia jamy ustnej polskich dzieci jest katastrofalny.

Zęby mleczne bezwzględnie muszą być leczone

 prof. Marzena Dominiak

- Statystyki są zatrważające. Sześciu na czterech rodziców trzylatków nigdy nie zabrało dziecka do dentysty, a powinni byli to zrobić jeszcze przed pojawieniem się pierwszych zębów mlecznych. Bez powszechnej świadomości zagrożeń dla całego organizmu dziecka, które są skutkiem popsutych zębów mlecznych, niewiele zmieni się na lepsze - oceniła w rozmowie z infoEDNT24.pl prof. Marzena Dominiak, prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego.

- Wciąż zbyt mało się mówi o cukrzycy, chorobach serca, dolegliwościach neurologicznych, które mogą być następstwem nieleczonej próchnicy. Nie jest tak, że zęby mleczne są czymś, co możemy spisać na straty, bo wyrosną stałe - dodała szefowa PTS.

Kto będzie mógł liczyć na darmowe leczenie 

Zasady uczestnictwa w akcji „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” są proste.

  • Należy skorzystać z formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na www.usmiechdladziecka.pl     
  • W ciągu 48 godzin od wysłania zgłoszenia do zainteresowanego zadzwoni konsultant - w celu umówienia wizyty.
  • Wizyta kwalifikująca odbywa się w umówionym terminie i w wybranym oddziale enel - med.
  • W ciągu dwóch tygodni od przeglądu stanu zdrowia jamy ustnej opiekun przebadanego dziecka zostanie poinformowany o ewentualnym zakwalifikowaniu do bezpłatnego leczenia dziecka.

Kampania "Rozdajemy uśmiechy na zdrowie", skierowana do opiekunów prawnych dzieci w wieku 3-12 lat, potrwa do 30 czerwca 2023 r. Takie jest założenie, aczkolwiek może się zdarzyć, że kwalifikacje zostaną zakończone wcześniej, o ile pieniądze zarezerwowane na leczenie zostałyby wyczerpane. Jest i druga możliwość. Akcja zostanie przedłużona - w przypadku gdy po 30 czerwca pozostaną jeszcze środki do rozdysponowania. To  będzie możliwe, o ile akcję wesprą inne firmy, które pójdą śladem firmy Septodont. 

Część kosztów po stronie enel - med 

 Joanna Stępień enel - med

Na pytanie infoDENT24.pl o miejsca, w których będzie realizowana akcja profilaktyczna. Joanna Stępień, ekspert kliniczny profilaktyki stomatologicznej enel-med, wymieniła siedem miast. Są to:

  • Wrocław
  • Gdańsk
  • Kraków
  • Katowice
  • Łódź
  • Poznań
  • Warszawa

 - Joanna Stępień przyznała w rozmowie z infoDENT24.pl, że duża część nakładów, które  muszą być poniesione, w związku z realizacją akcji, pozostaje po stronie enel - med. Pieniądze wyasygnowane przez Septodont w całości przeznaczone będą na leczenie.

Nadzór merytoryczny PTS

Czek w wysokości 200 tys. zł trafił do Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego. To te pieniądze zostaną przeznaczone na leczenie dzieci.

Rola PTS w uruchomionym programie polega na:

  • opracowaniu założeń merytorycznych przeprowadzanych badań,
  • opracowaniu ankiet wypełnianych przez rodziców małych pacjentów,
  • analizie wyników przeglądów stomatologicznych.

 dyr. Kamila Wojtulewska - Hańczaruk

- Chcemy od najmłodszych lat wyrabiać u pacjentów zdrowe nawyki i oswajać z wizytami u stomatologa. To właśnie ten moment jest kluczowy dla prawidłowego rozwoju zębów. W naszej akcji stawiamy nie tylko na diagnostykę, ale również na realne wsparcie medyczne – podkreśliła Kamila Wojtulewska - Hańczaruk, dyrektor generalna w firmie Septodont*.

* Septodont zajmuje się opracowywaniem, wytwarzaniem i dystrybucją wielu innowacyjnych produktów dentystycznych.