PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Walka ze spożyciem cukru prowadzona do 21:00

Autor: nieck • Źródło: en
27-06-2021, 09:03
Walka ze spożyciem cukru prowadzona do 21:00 Wyeliminowanie reklam żywności przyczyniającej się do rozwoju próchnicy poprawi zdrowie jamy ustnej populacji dzieci (fot. Pixabay)
W Wielkiej Brytanii przygotowany jest zakaz telewizyjnej reklamy żywności bogatej w cukier, tłuszcz i sól przed godz. 21:00. W opinii Fundacji Zdrowia Jamy Ustnej (OHF) to za mało, by walczyć ze złymi nawykami żywieniowymi.
  • Ograniczenie spożycia cukru to najlepszy sposób na powstrzymanie próchnicy zębów, bardzo wiele produktów zawiera cukier, aby smak był bardziej atrakcyjny.
  • Ilość spożywanego cukru ma niszczący wpływ na zdrowie jamy ustnej całej populacji.
  • Próchnica zębów pozostaje głównym powodem hospitalizacji wśród małych dzieci. 
  • W Wielkiej Brytanii przeprowadzanych jest co roku prawie 900 tys.  ekstrakcji zębów u dzieci i młodzieży poniżej 18 roku życia, a dziewięć na dziesięć  z nich jest spowodowanych próchnicą.

Rząd Wielkiej Brytanii przygotowuje zakaz reklamy telewizyjnej żywności o wysokiej zawartości cukru, tłuszczu i soli przed godziną 21:00, Fundacja Zdrowia Jamy Ustnej (OHF)  ​​z zadowoleniem przyjęła to działanie, ale ​​podkreśla, że konieczne są dalsze prace.

- Odżywianie jest kluczowym elementem dbania nie tylko o nasze ogólne zdrowie, ale także o zdrowie jamy ustnej. Ilość spożywanego cukru ma niszczący wpływ na zdrowie jamy ustnej całej populacji– podkreśla dr Nigel Carter, dyrektor generalny OHF.

- Ekstrakcja zębów ma ogromne konsekwencje fizyczne i emocjonalne u dzieci, może nawet stać się przyczyną traumy. Należy podjąć wszystkie środki, aby temu zapobiec,  powiedział Carter.

Wykonywanie ekstrakcji zębów u dziecka jest ryzykowne, zwłaszcza w znieczuleniu ogólnym, które samo w sobie wiąże się z dużym ryzykiem. Można go uniknąć dzięki odpowiedniej diecie i właściwej pielęgnacji jamy ustnej.

- Proponowany zakaz reklamy telewizyjnej wysoko przetworzonej  żywności to świetny krok. Tyle że reklamy nadal będą emitowane w innych mediach, takich jak podcasty i radio. Nie będzie też ograniczeń dla sektora out-of-home, więc szkodliwe dla zdrowia treści będą mogły pojawiać się na billboardach, plakatach, w autobusach oraz w miejscach takich jak dworce kolejowe i lotniska. Niestety  wiele małych dzieci coraz częściej korzysta z różnego typu mediów online, więc nadal będą oglądać reklamy śmieciowego jedzenia za pośrednictwem tych kanałów, podsumowuje Carter.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH