PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Walka ze spożyciem cukru prowadzona do 21:00

en
27-06-2021, 09:03
Walka ze spożyciem cukru prowadzona do 21:00 Wyeliminowanie reklam żywności przyczyniającej się do rozwoju próchnicy poprawi zdrowie jamy ustnej populacji dzieci (fot. Pixabay)
W Wielkiej Brytanii przygotowany jest zakaz telewizyjnej reklamy żywności bogatej w cukier, tłuszcz i sól przed godz. 21:00. W opinii Fundacji Zdrowia Jamy Ustnej (OHF) to za mało, by walczyć ze złymi nawykami żywieniowymi.
  • Ograniczenie spożycia cukru to najlepszy sposób na powstrzymanie próchnicy zębów, bardzo wiele produktów zawiera cukier, aby smak był bardziej atrakcyjny.
  • Ilość spożywanego cukru ma niszczący wpływ na zdrowie jamy ustnej całej populacji.
  • Próchnica zębów pozostaje głównym powodem hospitalizacji wśród małych dzieci. 
  • W Wielkiej Brytanii przeprowadzanych jest co roku prawie 900 tys.  ekstrakcji zębów u dzieci i młodzieży poniżej 18 roku życia, a dziewięć na dziesięć  z nich jest spowodowanych próchnicą.

Rząd Wielkiej Brytanii przygotowuje zakaz reklamy telewizyjnej żywności o wysokiej zawartości cukru, tłuszczu i soli przed godziną 21:00, Fundacja Zdrowia Jamy Ustnej (OHF)  ​​z zadowoleniem przyjęła to działanie, ale ​​podkreśla, że konieczne są dalsze prace.

- Odżywianie jest kluczowym elementem dbania nie tylko o nasze ogólne zdrowie, ale także o zdrowie jamy ustnej. Ilość spożywanego cukru ma niszczący wpływ na zdrowie jamy ustnej całej populacji– podkreśla dr Nigel Carter, dyrektor generalny OHF.

- Ekstrakcja zębów ma ogromne konsekwencje fizyczne i emocjonalne u dzieci, może nawet stać się przyczyną traumy. Należy podjąć wszystkie środki, aby temu zapobiec,  powiedział Carter.

Wykonywanie ekstrakcji zębów u dziecka jest ryzykowne, zwłaszcza w znieczuleniu ogólnym, które samo w sobie wiąże się z dużym ryzykiem. Można go uniknąć dzięki odpowiedniej diecie i właściwej pielęgnacji jamy ustnej.

- Proponowany zakaz reklamy telewizyjnej wysoko przetworzonej  żywności to świetny krok. Tyle że reklamy nadal będą emitowane w innych mediach, takich jak podcasty i radio. Nie będzie też ograniczeń dla sektora out-of-home, więc szkodliwe dla zdrowia treści będą mogły pojawiać się na billboardach, plakatach, w autobusach oraz w miejscach takich jak dworce kolejowe i lotniska. Niestety  wiele małych dzieci coraz częściej korzysta z różnego typu mediów online, więc nadal będą oglądać reklamy śmieciowego jedzenia za pośrednictwem tych kanałów, podsumowuje Carter.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.