PARTNER PORTALU
partner portalu

Szczoteczkę do zębów wypadałoby zmieniać częściej niż… samochód

ms
28-09-2020, 13:21
Szczoteczkę do zębów wypadałoby zmieniać częściej niż… samochód Za bardzo przywiązujemy się do swoich szczoteczek do zębów
Sytuacja związana z pandemią skłoniła 81 proc. Polaków do podjęcia działań mających na celu poprawę zdrowia. Jednak tylko nieco więcej niż połowa (53,3 proc.) społeczeństwa uważa, że może to uczynić poprzez zmianę nawyków związanych z codzienną higieną jamy ustnej. Dużo do zmiany, na przykład za bardzo przywiązujemy się do swoich szczoteczek do zębów.

Jak wynika z badania, przeprowadzonego przez OnePoll na zlecenie firmy Colgate-Palmolive, wielu Polaków nie ma wyrobionych właściwych nawyków higienizacyjnych. Wciąż mało osób zwraca uwagę na fakt, że oprócz mycia zębów należy je regularnie nitkować, płukać oraz wymieniać szczoteczkę do zębów zgodnie z zaleceniami dentystów.

Choć zdecydowana większość osób biorących udział w badaniu zdaje sobie sprawę, że stan jamy ustnej ma związek z ogólnym stanem zdrowia (88,30 proc. respondentów), to większość nie dba o nią we właściwy sposób. Połowa respondentów myje zęby krócej niż jest to rekomendowane przez dentystów, prawie tyle samo osób deklaruje, że nie używa codziennie płynu do płukania ust. Co trzeci Polak nie stosuje w ogóle nici dentystycznej, czyścika do języka czy irygatora. Choć najbardziej zaskakujące jest to, że 75 proc. Polaków zmienia szczoteczkę dopiero wtedy kiedy zauważy, że jest ona zniszczona, a aż połowa nie robi tego po przebytej infekcji.

- Te wyniki są bardzo niepokojące. Myjąc zęby szczoteczką ze zniszczonym włosiem, możemy nie docierać do istotnych obszarów jamy ustnej, w których gromadzi się osad nazębny. Może to istotnie zwiększać ryzyko wystąpienia ubytków i problemów z dziąsłami. Z uwagi na gromadzące się na szczoteczce zarazki (podczas trwania infekcji) niezwykle ważnym jest, aby wymieniać ją niezwłocznie po każdym przebytym przeziębieniu, kaszlu lub gorączce. Wymiana szczoteczki na nową pomoże zadbać zarówno o zdrowie jamy ustnej, jak i o ogólny stan naszego zdrowia – przekonuje Hannah Young, higienistka stomatologiczna i ambasadorka marki Colgate.  

Regularna wymiana jest ważna
Analizując wyniki badania „Colgate Palmolive Reboot 2020” firma Colgate ruszyła z kampanią „Wymień szczoteczkę na nową”. Ma ona na celu zachęcenie Polaków do stosowania w codziennej higienie jamy ustnej trzech prostych zasad, które rekomendują również dentyści. 

Należy zatem:
- myć zęby 2 razy dziennie co najmniej przez 2 minuty;
- wymieniać szczoteczkę co najmniej raz na 3 miesiące lub częściej – po każdej przebytej infekcji górnych dróg oddechowych;
- używać pasty do zębów z odpowiednim do wieku i grupy ryzyka próchnicy poziomem fluoru.

Oprócz tego należałoby pamiętać o codziennym stosowaniu płynu do płukania ust oraz nici dentystycznej. Dzięki temu minimalizowane jest gromadzenie się bakterii w trudno dostępnych obszarach jamy ustnej. Dostępne są również pasty do zębów oraz płyny do płukania jamy ustnej zawierające aktywne składniki pomagające walczyć z bakteriami i przez to zmniejszyć gromadzenie się niepożądanej płytki nazębnej.

Badanie wskazane w niniejszym artykule „Colgate Palmolive Reboot 2020” zostało przeprowadzone przez OnePoll w terminie 21-24 sierpnia 2020 roku na grupie 1000 dorosłych Polaków.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.