PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej: kropla drąży skałę

ms
22-03-2021, 09:07
Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej: kropla drąży skałę Mapa gabinetów realizująca projekty w ramach ŚDZJU (polskamowiaaa.pl)
Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej (20 marca) ma wówczas sens gdy się o nim mówi, w zasadzie nie o nim, a o problemach związanych z zachowaniem zdrowego uśmiechu. Na szczęście jest z tym coraz lepiej.

Nie ma wątpliwości - to Polskie Towarzystwo Stomatologiczne pociągnęło innych w walce o świadomość Polaków w zakresie zdrowego uśmiechu. Inicjatywy, apele, mniejsze i większe projekty, zabiegi i niekonwencjonalne pomysły sprawiły, że 20 marca jest coraz głośniej o ŚDZJU.

Szybka analiza Google Trends wykazuje, że w zasadzie w przestrzeni internetowej zjawisko zwane skrótowo ŚDZJU zaistniało tak na prawdę dopiero w 2018 r. Kolejne trzy lata przynosiły rok po roku coraz to wyższe poziomy oglądalności zagadnień związanych ze ŚDZJU. Zasada jest jedna - im więcej piszemy o tym dniu, tym internauci mają więcej okazji do zapoznania się z problematyką zdrowia jamy ustnej i tym częściej wyszukują taką frazę.

ŚDZJU pozycjonuje się mniej więcej na takim samym miejscu w wyszukiwarce Google co Światowy Dzień Walki z Cukrzycą. Oczywiście, że w kalendarzu zdrowotnych świąt jest wiele dat z większą siłą przebicia, jak chociażby Światowy Dzień Walki z Rakiem, ale nie zapominajmy, że ten ostatni nagłaśniany jest systematycznie na wiele sposobów i to przez wiele lat i nie tylko w konkretnej dacie (szczęśliwie marzec został ustanowiony miesiącem zdrowia jamy ustnej). Z tym, że dysproporcja zmniejsza się. Obecnie ŚDZJU stanowi ok. 20 proc. aktywności, jaką wyzwala w internecie Światowy Dzień Walki z Rakiem. Kto w największym stopniu kreuje ten ruch? Oczywiście internauci, ale muszą mieć materiał do przeczytania i obejrzenia.

Wyniki zależą silnie od horyzontu czasowego wyszukiwania.

W przypadku ostatnich 12 miesięcy najbardziej zauważalne były materiały (biorąc pod uwagę linki znajdujące się na pierwszych pozycjach wyszukiwarki):
medonet (2 linki)
tvp.bilystok.pl
gazetalekarska.pl
polskamowiaaa.pl
infodent24.pl (2 linki)
wspl.info.pl (Wojskowa Specjalistyczna Przychodnia Lekarska SPZOZ w Poznaniu)
izba-lekarska.pl (OIL Warszawa)

Gdyby wziąć pod uwagę ostatni tydzień (obejmujący 20 marca), to sytuacja rysuje się tak:
medonet.pl (2 linki)
bialystok.tvp.pl
infodent24.pl (2 linki)
gazetalekarska.pl
diabetyk.org.pl
vita.wroclaw.pl
polskamowiaaa.pl
glosseniora.pl

Jeśliby nie określać żadnej cezury czasowej, to wówczas ruch generują przede wszystkim linki:
pts.net.pl
polskamowiaaa.pl 
nil.org.pl
pl.wikipedia.org

W przypadku wyszukiwarki wiadomości to infoDENT24.pl króluje w wynikach Google. Niezależnie od cezury czasowej zadekretowanej w wyszukiwania - nasze materiały zdecydowanie dominują wśród innych (od 80 do 90 proc. zamieszczanych linków). Ten potencjał można by znacznie lepiej wykorzystać. W jaki sposób? Najważniejsza jest aktywność przed, w trakcie i po ŚDZJU.

Wszystkim lekarzom dentystom, właścicielom gabinetów stomatologicznych, wszelkim organizacjom funkcjonującym w branży stomatologicznej należą się podziękowania, bo to dzięki ich aktywności mieliśmy o czym pisać. Byliśmy zapraszani do uczestnictwa w wydarzeniach takich jak sesja naukowa zorganizowana 20 marca przez KS ORL w Warszawie, warszawski Oddział PTS i WUM, byliśmy informowani o inicjatywach jak tych organizowanych przez PTS, przeprowadzonych przez KS ORL w Szczecinie, czy Shop Dent. O wielu wiedzieliśmy, jednak wiele pozostało dla nas bezimiennych.

Jak wiadomo – tak jak wszędzie - praca jest najważniejsza, ale w tym konkretnym przypadku informowanie o niej - równie ważne. Tym bardziej, że nie wymaga to szczególnego wysiłku. Jesteśmy do dyspozycji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.