
- 800 tys. uczniów z ponad 5,5 tys. szkół podstawowych z całej Polski brało udział w programie edukacyjnym „Dziel się Uśmiechem”
- W 2022/23 z programu skorzysta kolejnych 100 tys. uczniów
- Inicjatywa jest w całości finansowana przez firmę Mars Polska, która przekazuje na jej realizację 1 proc. ze sprzedaży stacjonarnej bezcukrowych gum Orbit (we wrześniu i październiku). Dotychczas firma przeznaczyła na ten cel blisko 6,8 mln zł
Zakres działania programu „Dziel się Uśmiechem”
Dotychczas 800 tys. uczniów z ponad 5,5 tys. szkół podstawowych z całej Polski poznało receptę na zdrowe i czyste zęby.
Ogólnopolski program „Dziel się Uśmiechem” opiera się na zajęciach prowadzonych w szkołach podstawowych i gwarantuje nauczycielom dostęp do odpowiednich materiałów, które pozwalają na efektywną edukację zarówno podczas lekcji stacjonarnych, jak i online.
Program „Dziel się Uśmiechem” prowadzony jest od 2013 r. przez Polski Czerwony Krzyż oraz firmę Mars Polska. To projekt edukacyjny wspierający walkę z problemem próchnicy wśród dzieci. Partnerami merytorycznymi od samego początku są Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej.
Zasady profilaktyki próchnicy dla dzieci
Celem inicjatywy jest budowanie świadomości znaczenia profilaktyki w zapobieganiu próchnicy już od najmłodszych lat oraz wdrażanie w codzienną rutynę kliku kroków dla zdrowych i czystych zębów.
Proste zasady to:
- szczotkowanie zębów przynajmniej dwa razy dziennie,
- używanie dodatkowych akcesoriów do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych,
- sięganie po bezcukrową gumę do żucia, kiedy nie mamy możliwości umycia zębów po jedzeniu i piciu,
- regularne kontrole u dentysty.
Z problemem próchnicy zmagają się dzieci w całej Unii Europejskiej, jednak polskie statystyki, na tle średniej z innych krajów członkowskich, wypadają niekorzystnie. Blisko 82 proc. sześciolatków i ponad 85 proc. dwunastolatków w kraju cierpi na tę chorobę
Udział PCK w akcji
- Dziękujemy wszystkim pedagogom, którzy uczą dzieci, jak prawidłowo dbać o higienę jamy ustnej. Sukces programu to również ogromna zasługa koordynatorów oraz wolontariuszy Polskiego Czerwonego Krzyża. Obserwujemy to niesłabnące zaangażowanie już 10 lat – mówi Małgorzata Szukała, kierowniczka działu promocji i pozyskiwania dochodów w Biurze Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.
O potrzebie kontynuacji programu mówi też prof. Dorota Olczak-Kowalczyk, prezes Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej.
– Mimo że dzięki programowi udało nam się nauczyć codziennej, prawidłowej pielęgnacji jamy ustnej prawie 800 tys. dzieci – wiemy, że temat jest cały czas aktualny i wymaga edukacji nowych młodszych roczników. Częstotliwość występowania próchnicy zębów wzrasta z 41,1 proc. w grupie dzieci w wieku 3 lat, do aż 82 proc. u sześciolatków i 93,2 proc. w wieku 18 lat. Odpowiednią profilaktyką jesteśmy w stanie poprawić te statystyki.
Zasady użycia bezcukrowej gumy do żucia
W ramach programu propagowane są wszystkie elementy higieny jamy ustnej. Te pozornie bardziej oczywiste, jak odpowiednio częste szczotkowanie zębów, jak i te, z których nie każdy zdaje sobie sprawę – jak żucie bezcukrowej gumy po posiłku, kiedy nie mamy możliwości umycia zębów. Cieszę się, że program „Dziel się Uśmiechem” wspiera profilaktykę higieny jamy ustnej od blisko 10 lat i mam nadzieję na kolejne lata współpracy w trosce o zdrowie dziecięcych uśmiechów - podkreśla prof. Marzena Dominiak, prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego.
Inicjatywa jest w całości finansowana przez firmę Mars Polska, która przekazuje na jego realizację 1 proc. ze sprzedaży stacjonarnej bezcukrowych gum Orbit we wrześniu i październiku. Dotychczas firma przeznaczyła na ten cel blisko 6,8 mln zł.
Mars Polska finansuje program „Dziel się Uśmiechem”
- Jesteśmy dumni, że możemy realizować w tym roku jubileuszową edycję „Dziel się Uśmiechem”. Wysyłamy ukłony w stronę naszych partnerów. Ich profesjonalna i wspierająca postawa była szczególnie cenna w ostatnich trudniejszych latach pandemicznych. Dziękujemy również naszym konsumentom za wieloletnie zaangażowanie poprzez zakup gum Orbit® i zachęcamy do tego samego również we wrześniu i październiku 2022 r. W tym roku szkolnym mamy równie ambitne cele - chcemy objąć akcją kolejne 100 tys. uczniów - mówi Beata Rożek, dyrektor ds. korporacyjnych Mars Polska.
10. edycja „Dziel się Uśmiechem” będzie trwała przez cały rok szkolny. Projekt wspierany jest przez Magdalenę Różczkę – aktorkę i działaczkę społeczną, która od lat jest ambasadorką akcji. Kampania reklamowa obejmuje TV, outdoor, materiały reklamowe w punktach sprzedaży, działania digital oraz PR.
Komentarze