PARTNER PORTALU
partner portalu

Proces o zaniedbania w diagnostyce próchnicy zębów i błędy w leczeniu

en
18-11-2020, 12:33
Proces o zaniedbania w diagnostyce próchnicy zębów i błędy w leczeniu W Wielkiej Brytanii pacjenci często skarżą dentystów za błędy w leczeniu (fot. pixabay)
Pacjentka otrzymała 20 tys. funtów zadośćuczynienia od dentysty, który nie zdiagnozował w porę próchnicy, co doprowadziło  do ekstrakcji jednego zniszczonego zęba, a zagrożone są kolejne cztery.

Kobieta (wiek 71 lat) była przez piętnaście lat pacjentką kliniki Upperton Dental Practice, w Leicester, w Wielkiej Brytanii. Leczenie rozpoczęła w 2002 r. i początkowo opieka stomatologiczna świadczona przez tamtejszego dentystę była bez zarzutu. Jednak w 2005 r. wykonał on wypełnienie, które stało się przyczyną długiego pasma problemów.

W 2007 r. pojawił się ból w tym właśnie zębie, więc zrobiono kolejne wypełnienie, a w dwa lata później sytuacja się powtórzyła i zrobiono trzecie.

Dolegliwości bólowe nigdy nie przeszły, niekiedy były tak silne, że nie pozwalały kobiecie spać. Jednak lekarz dentysta stale powtarzał, że może uratować ząb, jeśli tylko zrobi kolejne wypełnienie. 

Pacjentka przez wiele lat kontynuowała leczenie u tego samego dentysty skarżąc się na ból zęba, problemy z resztkami pokarmu zatykającymi przestrzenie międzyzębowe i rozszczelnione wypełnienia. Jej problemy pogorszyły się w 2014 r., kiedy ząb, który był już trzykrotnie leczony, złamał się. Ponadto z powodu bólu innych zębów i musiała przyjmować antybiotyki.

Dentysta przeprowadził jej leczenie kanałowe, które później trzeba było powtórzyć. W 2016 r. pacjentka nadal brała antybiotyki i miała robione wypełnienia (z powodu utrzymującego się bólu zębów). W końcu została skierowana do szpitala, gdzie określono rozmiary jej problemów. Potrzebna była  kontynuacja leczenia kanałowego i zachowawczego. 

W końcu kilka zębów była tak zniszczonych, ze trzeba je było usunąć. Kobieta sfrustrowana całym procesem leczenia udała się do firmy prawniczej Dental Law Partnership.

I tam po przeanalizowaniu jej historii okazało się, że jej dentysta nie zauważył próchnicy widocznej na zdjęciu rtg jeszcze w 2002 roku. Nie wykonywał prawidłowo leczenia kanałowego zaś podczas oczyszczania zęba pod kolejne wypełnienie odsłonił nerw, co stało się przyczyną dolegliwości bólowych. W efekcie trzeba było ten ząb usunąć. Inne cztery zęby są rozchwiane i pewnie wkrótce także trzeba je będzie usunąć, co będzie wymagało następnie leczenia implantologicznego.

Kobieta otrzymała 20 tys. funtów w ramach zadośćuczynienia i odszkodowania za poniesione koszty leczenia korygującego błędy dentysty z kliniki Upperton Dental Practice.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
pacjent   błąd dentysty   sąd  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.