PARTNER PORTALU
partner portalu

Polacy się uśmiechają, ale nie tak jakby chcieli

ms
05-10-2020, 17:00
Polacy się uśmiechają, ale nie tak jakby chcieli Polacy uśmiechają się nie tak jakby chcieli (foto: pixabay)
Siedmiu na dziesięciu badanych deklaruje, że uśmiecha się tak często, jak tego potrzebuje, a co dziesiąta osoba — nawet częściej. Jednak dla co trzeciej osoby niechęć do szerokiego uśmiechu jest w jakiś sposób związana z problemami z uzębieniem.

Najbardziej lubimy wyrażać radość poprzez uśmiech, w którym odsłaniamy zęby. Preferuje go około co trzecia badana osoba. Mimo to, najczęściej poprzestajemy na tym nieco mniej szerokim.

W ankietach przeprowadzonych na próbie ponad tysiąca Polaków (badanie zrealizowane na zlecenie Mars Wrigley w sierpniu .2020 przez agencję SW RESEARCH). przeszło 30 proc. respondentów przyznało, że z wiekiem zdarza im się uśmiechać coraz mniej. Dorośli śmieją się średnio aż 14 razy rzadziej niż dzieci.

Ponad 20 proc. badanych stwierdziło, że na co dzień nie uśmiecha się tak często, jakby chciało i że zdarza się im wręcz od tego powstrzymywać.

Pytani o przyczyny takiego stanu rzeczy, ankietowani najczęściej podawali brak powodów do radości. Na drugim miejscu wskazywali jednak, że przed uśmiechem z reguły powstrzymuje ich wstyd, wynikający z problemów z uzębieniem. Dla co trzeciej osoby niechęć do szerokiego uśmiechu jest w jakiś sposób związana właśnie z zębami, a 13 proc. ankietowanych wskazuje wprost na stan uzębienia jako główny powód.


- Byliśmy ciekawi, w jakich sytuacjach chętnie dzielimy się uśmiechem, a kiedy robimy to nieco mniej wylewnie. Nie było dla nas zaskoczeniem, że to nie tylko beztroska dziecięca radość jest głównym powodem, dla którego w młodszym wieku większość z nas uśmiecha się częściej. Niezwykle ważne są także po prostu zdrowe i piękne zęby. Dlatego od ośmiu lat realizujemy program „Dziel się Uśmiechem”.  Uczymy w nim, jak dzięki czterem prostym krokom: myj – czyść – żuj – kontroluj, sprawić, aby szeroki uśmiech nie znikał z naszych twarzy również wtedy, kiedy będziemy starsi – mówi Beata Rożek, dyrektor ds. korporacyjnych, Mars Polska.

Mars Polska wraz z Polskim Czerwonym Krzyżem od 2013 r. realizują program „Dziel się Uśmiechem”, w ramach którego dzieci ze szkół podstawowych uczą się zasad prawidłowej higieny jamy ustnej. Program od lat wspierany jest również przez partnerów merytorycznych: Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej.

W tegorocznej 8. już edycji 100 tys. dzieci w całej Polsce dowie się, jak zapobiegać próchnicy zębów, która dotyczy ponad 80 proc. polskich sześciolatków i dwunastolatków. Uczniowie szkół biorących udział w akcji otrzymają materiały edukacyjne oraz specjalne zestawy dentystyczne, składające się ze szczoteczki i pasty oraz bezcukrowej gumy do żucia. Specjalnie opracowane treści, pełne angażujących ćwiczeń, gier i quizów pokażą, jak w 4 prostych krokach zadbać o zdrowe, piękne zęby. Wszystko po to, by dobre nawyki utrwaliły się u najmłodszych i pozostały z nimi jak najdłużej, również w dorosłym życiu.

Ambasadorką tegorocznej akcji po raz drugi została aktorka — Magdalena Różczka, znana z aktywnego zaangażowania w akcje charytatywne i kampanie społeczne.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
uśmiech   Wrigley   guma do żucia  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.