PARTNER PORTALU
partner portalu

Po raz ósmy podzielą się uśmiechem

ms
01-09-2020, 12:05
Po raz ósmy podzielą się uśmiechem 8. edycja programu „Dziel się Uśmiechem”
Wraz z nowym rokiem szkolnym rusza kolejna, 8. edycja programu „Dziel się Uśmiechem”. 100 tys. dzieci w całej Polsce pozna zasady prawidłowej higieny jamy ustnej, a także dowie się jak zapobiegać próchnicy zębów.

Działania edukacyjne podejmowane w ramach programu, mają utrwalać u dzieci właściwe nawyki oraz zmniejszać skalę tego problemu w Polsce.

Występowanie próchnicy zębów wśród najmłodszych jest zjawiskiem alarmującym.

Z problemem zmagają się dzieci w całej Unii Europejskiej, jednak polskie statystyki, na tle średniej z innych krajów członkowskich, wypadają bardzo niekorzystnie - prawie 82 proc. sześciolatków i ponad 85 proc. dwunastolatków w Polsce walczy z próchnicą. Dla porównania, 69 proc. czeskich sześciolatków ma podobny problem z zębami. Na Łotwie i w Wielkiej Brytanii odsetek ten wynosi do 55 proc., a we Francji i Danii już tylko 25 proc. sześciolatków ma próchnicę.

- Odpowiednia edukacja, szczególnie dzieci w wieku rozwojowym i ich rodziców, może zmienić dotychczasowe niewłaściwe nawyki, wpływając na zapobieganie rozwojowi choroby próchnicowej w życiu dorosłym – mówi prof. Dorota Olczak-Kowalczyk, konsultant krajowy w dziedzinie stomatologii dziecięcej oraz Prezes Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej. – Profilaktyka jest niezwykle istotna już od etapu uzębienia mlecznego – dodaje.

Budowanie wśród uczniów świadomości o tym, jak ważna jest prawidłowa higiena jamy ustnej, odbywa się także dzięki atrakcyjnym działaniom edukacyjnym w ramach akcji społecznej „Dziel się Uśmiechem”. Ten ogólnopolski program prowadzony jest od ośmiu lat przez Polski Czerwony Krzyż oraz firmę Mars Polska wraz z partnerami merytorycznymi – Polskim Towarzystwem Stomatologicznym oraz Polskim Towarzystwem Stomatologii Dziecięcej. W tym roku ambasadorką akcji ponownie zostanie aktorka, Magdalena Różczka, znana z aktywnego zaangażowania w akcje charytatywne i kampanie społeczne. Od początku programu już ponad sześćset tysięcy dzieci wzięło udział w wyjątkowych lekcjach, które przekazują uczniom zasady dbania o zdrowych uśmiech w czterech  prostych krokach.

- Mycie zębów rano i wieczorem to tylko pierwszy krok do prawidłowej profilaktyki. Konieczne jest także używanie dodatkowych środków, takich jak nici dentystyczne i płyny do płukania ust, żeby oczyścić przestrzenie międzyzębowe. Posiłki i przekąski spożywane w ciągu dnia także wpływają na ryzyko próchnicy, dlatego po jedzeniu, gdy nie ma możliwości wyszczotkowania zębów, warto sięgnąć po bezcukrową gumę do żucia. Nic nie zastąpi także czwartego kroku, czyli regularnych wizyt kontrolnych. – wyjaśnia prof. Marzena Dominiak, prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego.

Program „Dziel się Uśmiechem” jest w całości finansowany przez firmę Mars Polska. - Jako producent bezcukrowej gumy do żucia chcemy wykorzystywać nasze produkty w słusznej sprawie, jaką jest wspólna walka o zdrowy i piękny uśmiech polskich dzieci. Dlatego ponownie przekażemy 1 proc. ze sprzedaży gum Orbit® we wrześniu i październiku na realizację programu „Dziel się Uśmiechem” – mówi Beata Rożek, dyrektor ds. korporacyjnych Mars Polska.

SŁOWA KLUCZOWE
Wrigley   Dorota Olczak-Kowalczyk   Marzena Dominiak  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.