PARTNER PORTALU
partner portalu

Niech „Polska mówi aaa”

ms
26-02-2018, 07:00
W ciągu całego życia Polak powinien zużyć ok. 550 tubek pasty i wykonać 20 mld ruchów manualną szczoteczką, a także spędzić 75 godzin na wizytach kontrolnych u dentysty. Niestety – statystycznie rzecz ujmując – Polak daleki jest od osiągnięcia tych wielkości, a niektórzy – wstyd powiedzieć – w tej statystyce nie występują w ogóle.

   – Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej to doskonały moment, aby wyraźnie powiedzieć, że zintegrowana opieka nad pacjentem musi uwzględniać kwestie zdrowia jamy ustnej. Potrzebna jest szeroka dyskusja, najlepiej w wymiarze narodowym, o tym w jak sposób to zrobić, jak stworzyć system opieki stomatologicznej oparty na współdziałaniu przedstawicieli wielu specjalności. Austria, Holandia czy kraje skandynawskie poradziły sobie z problemem próchnicy wykorzystując narodowe programy zdrowotne, podobnie powinno stać się w Polsce – mówi dr Leszek Dudziński, wiceprezes Naczelnej Izby Lekarskiej.

W ramach kampanii została uruchomiona interaktywna mapa inicjatyw, na którą można zgłaszać projekty wpisujące się w ideę akcji. Aktywnymi uczestnikami kampanii będą z pewnością lekarze dentyści, ale organizatorzy liczą, że w akcję włączą się również lekarze innych specjalności, pedagodzy czy przedstawiciele samorządów lokalnych.

   – Materiały, które można pobrać z oficjalnej strony kampanii www.polskamowiaaa.pl z powodzeniem sprawdzą się w szkołach i przedszkolach. Plakaty i ulotki spełnią zadanie w publicznych i prywatnych placówkach zdrowia czy urzędach miasta lub gminy. Grafiki można wykorzystać w ramach komunikacji w social mediach. Wierzę że stomatolodzy i pedagodzy będą wzajemnie inspirować się, prezentując własne projekty na mapie kampanii. Jeżeli 20 marca Polska naprawdę powie „aaa”, będzie to z korzyścią dla wszystkich – podkreśla dr n. med. Maciej Michalak, prezes zarządu Fundacji Be Active Dentist.

Organizatorami kampanii „Polska mówi aaa” są: Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, Naczelna Izba Lekarska, Fundacja Be Active Dentist oraz agencja ewiDENTniepr. Patronatu Honorowego kampanii udzielili: Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak oraz Międzynarodowa Kapituła Orderu Uśmiechu. Parterem akcji jest firma Wrigley. W ramach projektu zaplanowano m.in. akcje profilaktyczne w kilkunastu miastach, konferencję prasową w NIL (19 marca), bezpłatne przeglądy, kampanię interaktywną i audycje w radio i tv. W połowie marca zaprezentowany zostanie oficjalny spot kampanii.

Patronami medialnymi kampanii są: Radio Kraków, Polskie Radio Lublin, Radio Gdańsk, Polskie Radio Olsztyn, Radio Kielce, Radio Łódź, Polskie Radio Rzeszów, miastodzieci.pl, mjakmama.pl, moi-mili.pl, poradnikzdrowie.pl, infoDENT24.pl, Twój Przegląd Stomatologiczny, Nowy Gabinet Stomatologiczny, Asystentka i  Higienistka Stomatologiczna, CEDEnews.pl, Art of Dentistry, Implantologia Stomatologiczna oraz Dental Radio.

***

Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej (ang. WOHD, World Oral Health Day) – najważniejsze święto stomatologiczne, obchodzone 20 marca, którego głównym celem jest upowszechnianie wiedzy o znaczeniu zdrowia jamy ustnej, także w kontekście ekonomicznym oraz promowanie profilaktyki. Wydarzenie w 2007 r. ustanowiła Światowa Federacja Dentystyczna FDI. W ramach obchodów na całym świecie podejmowane są inicjatywy oraz akcje przypominające, że zdrowe zęby to podstawa zdrowia ogólnego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.