PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Media społecznościowe dominują przekaz dentysta – dentysta, dentysta - pacjent

ms
23-08-2021, 07:53
Media społecznościowe dominują przekaz dentysta – dentysta, dentysta - pacjent Asha Thomson (fot. FB)
Asha Thomson, specjalistka chirurgii szczękowo-twarzowej, starszy nauczyciel kliniczny chirurgii jamy ustnej, terapeuta sedacji w zakresie zarządzania lękiem, starszy pracownik naukowy NHSE, opowiada o wyzwaniach mediów społecznościowych i sposobach ich lepszego wykorzystania przez stomatologa.

Media społecznościowe były pionierem w edukacji w zakresie opieki zdrowotnej i pozwoliły rozkwitnąć kreatywności ludzi. Dzięki platformom mediów społecznościowych poznałam wspaniałych przyjaciół pracujących w ochronie zdrowia, których być może nigdy nie spotkałabym w pracy lub w moim bezpośrednim otoczeniu.

Pojawienie się mediów społecznościowych pozwala ludziom na natychmiastowe łączenie się, bez względu na to, gdzie na świecie się znajdują.

W stomatologii edukacja okazuje się być podstawową lekturą. Media społecznościowe umożliwiają łatwy dostęp do treści nie tylko dla stomatologów i specjalistów opieki dentystycznej, ale także dla studentów i pacjentów.

Powstaje wirtualna społeczność zawodowa, zarówno na platformach takich jak: Instagram, Twitter, Facebook, Linkedin, jak i nowo tworzonych mediach społecznościowych i kanałach wiadomości, takich jak Whatsapp, TikTok i Clubhouse.

Pęknięcia w mediach społecznościowych zaczynają się pojawiać, gdy te są wykorzystywane jako narzędzie do wzajemnej walki. To nieuchronnie powoduje segregację i brak zaangażowania, co skutkuje postawą wrogości. Więcej pęknięć zaczyna się tworzyć, gdy ludzie używają mediów społecznościowych jako podstawę do porównania do własnego życia. Dlatego tak ważne jest, aby pamiętać, że to, co widać w internecie, nie zawsze jest prawdziwą reprezentacją czyjegoś życia.

W raporcie Royal Society for Public Health (RSPH) zatytułowanym „Media społecznościowe i zdrowie psychiczne młodych ludzi” podkreśla się, że :
- 91 proc. 16-24-latków korzysta z internetu do korzystania z sieci społecznościowych;
- media społecznościowe odbierane są jako bardziej uzależniające niż papierosy i alkohol;
- wskaźniki lęku i depresji u młodych ludzi wzrosły o 70 proc. w ciągu ostatnich 25 lat, także w wyniku korzystania z internetu;
- korzystanie z mediów społecznościowych wiąże się ze zwiększonymi wskaźnikami lęku, depresji i złego snu.

Rodzina, przyjaciele i media społecznościowe –to najczęstsze źródła informacji o tym, czy zasadne jest korzystanie z usług stomatologicznych podczas pandemii koronawirusa.

Jedna trzecia ankietowanych boi się dentysty, głównie ze względu na nieprzewidywalne skutki zakażenia koronawirusem u dentysty. Naukowcy chcieli przeanalizować, skąd biorą się takie opinie. Odsetek ankietowanych, którzy zgłaszali obawę przed leczeniem stomatologicznym w czasie pandemii wynosiła 45,7 proc., przy czym kobiety miały „znacznie wyższy” poziom lęku niż mężczyźni.

Jeden na trzech uczestników (36,8 proc.) powiedział, że odwiedziłby dentystę tylko wówczas, gdyby doświadczył nagłej dolegliwości ze strony zębów. Spośród tych, którzy odwiedzili gabinet stomatologiczny w zasadzie były tylko tzw. Przypadki pilne: ból zębów (36,6 proc.), pęknięty ząb (36,1 proc.) i obrzęk twarzy (33,7 proc.).

SŁOWA KLUCZOWE
internet   social media   Facebook   strach przed dentystą   Twitter  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.