Komunikacja z pacjentem w dobie pandemii

Dentystka Katie Champion przyznaje, że w dobie dodatkowych zabezpieczeń przed zakażeniem koronawirusem może się uśmiechać do pacjentów wyłącznie oczami. A to nie to samo, zwłaszcza dla kogoś kto do tej pory niezwykle cenił pełen kontakt z pacjentem, nieskrępowane rozmowy na temat zdrowia ogólnego i stomatologicznego.
Twarz zakryta maseczką i osłonięta przyłbicą - to jedne ze zmian jakie klinika, w której pracuje Champion, wdrożyła od początku maja, gdy placówka wróciła do funkcjonowania w pełnym wymiarze czasu.
Poza tym każdy pacjent ma mierzoną temperaturę i ma czekać w samochodzie aż do czasu swojej wizyty.
- Robimy wszystko co w naszej mocy, by pacjenci czuli się u nas bezpieczni i by odbierali gabinet dentystyczny jako równie przyjazne miejsce jakim było przed pandemią COVID-19, mówi dentystka.
Aż do pierwszych dni maja zgodnie z zaleceniami American Dental Association klinika obsługiwała wyłącznie pacjentów wymagających doraźnej pomocy.
W placówce która normalnie zatrudnia trzech stomatologów, cztery higienistki stomatologiczne i trzy osoby pracujące w rejestracji, był to trudny okres, większość personelu usłyszała, że wysyłani są na przymusowy urlop. W klinice dyżurowało dwóch lekarzy dentystów i dwie asystentki.
Jednak przez cały czas, gdy placówka nie obsługiwała zwykłych pacjentów, starano się wdrażać różne techniki komunikacji, by utrzymywać kontakt ze stałymi pacjentami , informować ich o tym co się dzieje, w jaki sposób gabinety przygotowują się do funkcjonowania w reżimie zaostrzonych wymogów sanitarnych ( a zatem jak będzie wyglądały środki ochrony indywidualnej oraz protokoły sterylizacji narzędzi).
Pierwsze dni po powrocie kliniki do normalnego funkcjonowania były trudne, przyznaje Champion. Zapisało się do niej jedynie czterech pacjentów. Mimo że do wszystkich stałych pacjentów wysłano zaproszenie i informację o możliwości odbycia wizyty, a także zapewnienie że personel dokłada starań, by wszystkim zapewnić bezpieczeństwo. Wobec tych wszystkich zmian - to że nie można pacjentowi podać ręki, i właściwie nie ma satysfakcji z rozmowy twarzą w twarz, komunikacja z pacjentami była dodatkowym wyzwaniem.
Pozostaje wyrażać swoją troskę o zdrowie pacjentów wyłącznie wyrazem oczu i mieć nadzieję, że "czyny mówią głośniej niż słowa" by budować zaufanie i poczucie komfortu, podkreśla dentystka.
Więcej: ada.org

-
Przechorowanie COVID-19 chroni przed ponownym zakażeniem koronawirusem
newsDENT -
Wrocław: dwaj dentyści nagrodzeni za pracę podczas pandemii
newsDENT -
Higienistki stomatologiczne rezygnują z pracy
bizDENT -
Powszechny strach przed dentystą
lifeDENT -
Ryzyko próchnicy: detronizacja soku pomarańczowego
lifeDENT -
Dentystki walczą o tytuł Człowieka Ziemi Gliwickiej 2020
lifeDENT -
Sprawozdania o odpadach do 15 marca
lexDENT -
Walka stomatolog o Lubuski Bon Wsparcia
bizDENT
-
Trwa nierówna walka o wsparcie gabinetów stomatologicznych
lexDENT -
Walka o ochronę gabinetów stomatologicznych przed upadkiem
lexDENT -
Sprzeciw wobec pomysłu ustanowienia zawodu: specjalista techniki dentystycznej
lexDENT -
Koronawirus 22 lutego 2021 r.: 17 zgonów przy 3 890 zakażeniach
newsDENT -
Studenci stomatologii powtórzą rok
bizDENT -
Alignery mogą utrudniać zajście w ciążę?
techDENT -
Co czeka stomatologię w 2021 r.?
bizDENT -
Płyn do płukania jamy ustnej mocną bronią z COVID-19
techDENT
PRACA: OSTATNIE OGŁOSZENIA
-
lekarz dentysta
Warszawa Śródmieście, mazowieckie -
lekarz dentysta
Wrocław, dolnośląskie -
lekarz dentysta
Międzyrzec Podlaski, lubelskie -
lekarz dentysta
Mińsk Mazowiecki, mazowieckie
KURSY LAST MINUTE
-
szkolenie on-line "Ochrona...
Warszawa, mazowieckie -
Pacjent wzywa do zapłaty...
cała Polska, cała Polska -
Zastosowanie i praktyczne zabiegi...
Warszawa, mazowieckie -
„Stomatologia dziecięca.”
Toruń, kujawsko-pomorskie