PARTNER PORTALU
partner portalu

Komunikacja z pacjentem w dobie pandemii

kan
30-06-2020, 10:43
Komunikacja z pacjentem w dobie pandemii Lek. stom. Katie Champion
Konieczność noszenia środków ochrony indywidualnej nie pomaga w nawiązywaniu dobrej relacji z pacjentem, tak ważnej w pracy dentysty.

Dentystka Katie Champion przyznaje, że w dobie dodatkowych zabezpieczeń przed zakażeniem koronawirusem może się uśmiechać do pacjentów wyłącznie oczami. A to nie to samo, zwłaszcza dla kogoś kto do tej pory niezwykle cenił pełen kontakt z pacjentem, nieskrępowane rozmowy na temat zdrowia ogólnego i stomatologicznego.  

Twarz zakryta maseczką i osłonięta przyłbicą - to jedne ze zmian jakie klinika, w której pracuje Champion, wdrożyła od początku maja, gdy placówka wróciła do funkcjonowania w pełnym wymiarze czasu.

Poza tym każdy pacjent ma mierzoną temperaturę i ma czekać w samochodzie aż do czasu swojej wizyty.
- Robimy wszystko co w naszej mocy, by pacjenci czuli się u nas bezpieczni i by odbierali gabinet dentystyczny jako równie przyjazne miejsce jakim było przed pandemią COVID-19, mówi dentystka.

Aż do pierwszych dni maja zgodnie z zaleceniami American Dental Association klinika obsługiwała wyłącznie pacjentów wymagających doraźnej pomocy.

W placówce która normalnie zatrudnia trzech stomatologów, cztery higienistki stomatologiczne i trzy osoby pracujące w rejestracji, był to trudny okres, większość personelu usłyszała, że wysyłani są na przymusowy urlop. W klinice dyżurowało dwóch lekarzy dentystów i dwie asystentki.

Jednak przez cały czas, gdy placówka nie obsługiwała zwykłych pacjentów, starano się wdrażać różne techniki komunikacji, by utrzymywać kontakt ze stałymi pacjentami , informować ich o tym co się dzieje, w jaki sposób gabinety przygotowują się do funkcjonowania w reżimie zaostrzonych wymogów sanitarnych ( a zatem jak będzie wyglądały środki ochrony indywidualnej oraz protokoły sterylizacji narzędzi).

Pierwsze dni po powrocie kliniki do normalnego funkcjonowania były trudne, przyznaje Champion. Zapisało się do niej jedynie czterech pacjentów. Mimo że do wszystkich stałych pacjentów wysłano zaproszenie i informację o możliwości odbycia wizyty, a także zapewnienie że personel dokłada starań, by wszystkim zapewnić bezpieczeństwo. Wobec tych wszystkich zmian - to że nie można pacjentowi podać ręki, i właściwie nie ma satysfakcji z rozmowy twarzą w twarz, komunikacja z pacjentami była dodatkowym wyzwaniem.

 Pozostaje wyrażać swoją troskę o zdrowie pacjentów wyłącznie wyrazem oczu i mieć nadzieję, że "czyny mówią głośniej niż słowa" by budować zaufanie i poczucie komfortu, podkreśla dentystka.

Więcej: ada.org

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
leczenie stomatologiczne   COVID-19  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.