• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Jak nie działa Rejestr Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą

31-12-2012, 05:15
Jak nie działa Rejestr Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (foto:sxc.hu)
Jak nie działa Rejestr Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (foto:sxc.hu)
Rejestr Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą nieustannie ma problemy z poprawnym funkcjonowaniem alarmuje Maciej Hamankiewicz, prezes NRL.

Przez cały grudzień 2012 r. korzystanie z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą było praktycznie niemożliwe. Uruchomienie aplikacji rejestrowej (zalogowanie się do systemu) trwa od kilkudziesięciu minut do kilku godzin. Wykonywanie najprostszych operacji, związanych z rejestrowaniem praktyki zawodowej, trwa co najmniej kilkadziesiąt minut. Okręgowe rady lekarskie nie są w stanie rejestrować więcej niż kilku praktyk dziennie. Takie same problemy występują w przypadku zmian wpisu w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru.

Sytuacja taka powoduje, że dentyści wykonujący zawód w formie praktyki zawodowej mają kłopoty z podpisywaniem umów cywilnoprawnych. Nie sposób też jest zawierać kontraktów z Narodowym Funduszem Zdrowia.

Samorząd lekarski zażądał od ministra zdrowia, aby ten podjął działania, które spowodują prawidłowe funkcjonowanie rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą.

Z art. 106 ust. 1 pkt 2 ustawy z 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej wynika, że okręgowe rady lekarskie zobowiązane są do prowadzenia rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą (w zakresie praktyk zawodowych lekarzy i lekarzy dentystów). Zgodnie zaś z art. 217 ust. 3 tej ustawy podmiot wykonujący działalność leczniczą ma obowiązek dokonania zmian wpisów w rejestrze do końca grudnia 2012 r. Z tym, że spełnienie tych wymogów okazało się niemożliwe.

Przypomnijmy jednocześnie, że minister zdrowia zgodził się, aby do końca marca 2013 r. można było składać w wersji papierowej nie tylko wnioski o wpis do rejestru, ale także o zmianę wpisu do rejestru i o wykreślenie z rejestru.

Pierwotnie zakładano, że wnioski takie od początku 2013 r. powinny mieć wyłącznie postać elektroniczną i to z wykorzystaniem bezpiecznego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP.

NRL od dawna informowała ministra zdrowia, że nie wszyscy lekarze i lekarze dentyści nabędą do końca 2012 r. urządzenia służące do składania podpisu elektronicznego, a skoro tak, to zrezygnowanie z papierowej rejestracji skutkowałoby zablokowaniem z nowym rokiem procesu rejestracji praktyk zawodowych medyków.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.