Gabinety dentystyczne - reaktywacja

- W obliczu epidemii zdecydowanie wzrosło znaczenie telemedycyny, z której obecnie korzysta coraz większe grono pacjentów – komentuje dr n. med. Maja Dubielecka. – Trend korzystania z porad medycznych przez internet rozwinął się również w stomatologii. Pacjenci doceniają możliwość umówienia dogodnej pory konsultacji z lekarzem stomatologiem oraz uzyskania szybkiej i profesjonalnej porady. Wielu pacjentów musiało zrezygnować z korzystania ze standardowych usług dentystycznych i zostało na pewien czas pozbawionych kontaktu ze stomatologiem. Wiele gabinetów prywatnych zostało zamkniętych z powodu epidemii, niektórzy pacjenci będący w trakcie leczenia szukali zatem pomocy i informacji na temat dalszego postępowania – relacjonuje zastępca dyrektora operacyjnego ds. medycznych w Medicover Stomatologia.
Medicover Stomatologia uruchomił porady telemedyczne (eDentysta), które pozwalają pacjentowi bez wychodzenia z domu porozmawiać z lekarzem na temat dolegliwości, uzyskać w razie potrzeby e-receptę, a także otrzymać dalsze zalecenia.
- Jeżeli lekarz podczas rozmowy z pacjentem uzna, że opisywane dolegliwości wymagają interwencji zabiegowej, umawia wizytę stacjonarną w najbliższym dla pacjenta centrum stomatologii, które dyżurowały od początku epidemii (z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa względem pacjenta i personelu medycznego) – dodaje dr n. med. Maja Dubielecka.
Ścisłe ograniczenia dotyczące funkcjonowania gabinetów dentystycznych prawdopodobnie będą sukcesywnie łagodzone, a tym samym stomatolodzy uzyskają możliwość przyjmowania pacjentów nie tylko w tzw. przypadkach pilnych.
- Uwzględniając zalecenia MZ, GIS, a także PTS i okręgowych izb lekarskich, aktualizujemy zakres wykonywanych usług. W naszych centrach wdrożyliśmy wszystkie dostępne zasady bezpieczeństwa epidemiologicznego zarówno w gabinetach lekarskich, jak i w recepcjach oraz innych pomieszczeniach dostępnych dla pacjentów i personelu. Zasad tych rygorystycznie przestrzegamy tak, aby zarówno nasi pacjenci, jak i współpracownicy mogli czuć się bezpiecznie oraz byli spokojni o własne zdrowie. Skoordynowany system dostaw środków ochrony osobistej personelu i odpowiednich środków dezynfekcyjnych sprawia, że nie mamy problemów z przygotowaniem centrów do przyjęcia pacjentów - mówi dr n. med. Maja Dubielecka.
W centrach stomatologicznych obowiązują ścisłe zasady dotyczące pacjenta i personelu. Pacjenci proszeni są o odpowiedzialne informowanie o stanie swojego zdrowia, punktualne przybycie na wizytę i ścisłe przestrzeganie zaleceń personelu.
Wyeliminowano wszystkie elementy wystroju, aby stworzyć dogodny dostęp do środków dezynfekcyjnych. Pacjenci są proszeni o dezynfekcję rąk i mają mierzoną temperaturę. Na wizytę do centrum stomatologii może zgłosić się tylko zdrowy pacjent, który pomyślnie przeszedł wywiad epidemiczny.
Wydłużone zostały przerwy między wizytami kolejnych pacjentów, co daje możliwość dokładnej wymiany powietrza w gabinetach i odpowiedniego przygotowania stroju ochronnego lekarza i asysty.
Niezwykle istotna dla bezpieczeństwa jest również obecność wielu specjalistów czy pełna diagnostyka RTG w jednym centrum stomatologicznym. Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić czas dzięki ograniczeniu liczby wizyt do minimum oraz daje możliwość przygotowania kompleksowych planów leczenia do zrealizowania w jednym miejscu. Epidemiczna rzeczywistość kieruje uwagę na digitalizację stomatologii. Dzięki korzystaniu m.in. ze skanerów wewnątrzustnych, które zastępują wykonywanie u pacjenta wycisków w leczeniu protetycznym i ortodontycznym, widocznie skraca się czas wizyty w gabinecie stomatologicznym i niwelowane jest ryzyko przenoszenia skażeń na zwykłych wyciskach z masy.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
CZYTAJ TAKŻE:
» Przedłużenie na I kw. 2021 r. zaliczek w formule 1/12 nie dla dentobusów
lexDENT» COVID-19: byli palacze także bardziej narażeni
techDENT» Wrocław: dentyści mają kłopoty z dostępem do szczepień przeciwko COVID-19
newsDENT» Koronawirus 27 stycznia 2021 r.: 389 zgonów przy 6 789 zakażeniach
newsDENT
-
Przedłużenie na I kw. 2021 r. zaliczek w formule 1/12 nie dla dentobusów
lexDENT -
Bezpieczny gabinet stomatologiczny nie tylko podczas pandemii
newsDENT -
Wrocław: dentyści mają kłopoty z dostępem do szczepień przeciwko COVID-19
newsDENT -
Nanocząsteczki, które hamują próchnicę
techDENT -
Dental and Medical Problems – nowe wyzwania
eduDENT -
COVID-19: byli palacze także bardziej narażeni
techDENT -
Specjalizacja w czasie pandemii
lexDENT -
Dziewczynka zmarła po ekstrakcji zęba
lifeDENT
-
NFZ: bezlimitowe świadczenia stomatologiczne dla pacjentów do 18 r. ż.
newsDENT -
Obowiązek sprawozdawczy w 2021 r.
lexDENT -
COVID-19: gdzie telefonować w sprawie szczepień grupy zero
newsDENT -
Centrum Estetique na szybkiej ścieżce rozwoju
bizDENT -
Umowy z NFZ pokazują postępującą agregację rynku stomatologicznego, czy tylko?
newsDENT -
Lekarze i lekarze dentyści: zasady pracy w pandemii nie do przyjęcia
lexDENT -
Konkretyzowanie zasad rugowania amalgamatu z gabinetów stomatologicznych
lexDENT -
UM we Wrocławiu: wolnych 6 etatów dla asystentów na stomatologii
eduDENT
PRACA: OSTATNIE OGŁOSZENIA
-
lekarz dentysta
Kraków, małopolskie -
lekarz dentysta
Łódź, łódzkie -
lekarz dentysta
Warszawa, mazowieckie -
lekarz dentysta
ZĄBKI, mazowieckie