Elektroniczne zapisy na wizyty już w 2021 r.

Wiceminister zdrowia Janusz Cieszyński powiedział, że system będzie mógł funkcjonować, gdy wszystkie wystawiające, jak i odbierające skierowania podmioty będą podłączone do systemu i będą posiadać oprogramowanie.
- W fazie pilotażu okazało się, że nie możemy oczekiwać od wszystkich placówek, że natychmiast dostosują się do nowej rzeczywistości. Stawiamy więc na rozwiązanie hybrydowe - skierowanie jest wystawiane elektronicznie i zapisywane w systemie, ale pacjent dostaje druk, który ma taką samą funkcję jak papierowe skierowanie. Pół żartem, pół serio - istnieje coś takiego jak papierowe e-skierowanie - mówi.
Z kolei odnosząc się do e-recept, Cieszyński zauważa, że dziś zaledwie 3 proc. recept jest wystawianych w dawnej formie. - I dobrze, że nadal jest możliwość wystawienia tradycyjnej, bo jeżeli rozwiązania technologiczne miałyby wykluczać pacjenta z możliwości uzyskania świadczenia nawet od jednego lekarza, to byłoby nie do przyjęcia - ocenia.
Wiceminister zdrowia jest również pytany o to, kiedy w Polsce będzie powszechny system elektroniczny do zapisów na wizyty. - System ma ruszyć w 2021 r. i mamy już na to 120 mln zł pozyskanych środków europejskich - odpowiada Cieszyński.
Zwraca też uwagę, że nie jest to wyzwanie technologiczne, tylko przede wszystkim organizacyjne. - Sam system rezerwacji to jedno, a drugie - placówka musi być gotowa na to, aby obsłużyć przyjęcia na określone godziny i zastąpić tym ustawiającą się jeszcze przed jej otwarciem kolejkę. System zakładałby też wysyłanie powiadomień o nadchodzących wizytach i przypomnienia o możliwości ich odwołania - wskazuje.
Jak mówi Cieszyński, według szacunków, takie sygnały do pacjenta pozwalają wyeliminować nawet połowę "pustych" wizyt, czyli takich, gdy osoba nie zjawiła się, a co za tym idzie, liczba zrealizowanych porad czy zabiegów wzrośnie nawet o kilkanaście procent.
Na pytanie, czy w trakcie pandemii udało się wprowadzić jakieś rozwiązania, które będą korzystne po jej zakończeniu, Cieszyński odpowiada, że na pewno udało się upowszechnić teleporady. - Ruszyliśmy też z e-wizytami, które do dźwięku dodają też warstwę wideo. Platforma dająca każdej poradni możliwość udzielania wideoporad powstanie właśnie na bazie rozwiązania, które uruchomiliśmy w trakcie epidemii - dodaje wiceminister zdrowia.


CZYTAJ TAKŻE:
» Przedłużenie na I kw. 2021 r. zaliczek w formule 1/12 nie dla dentobusów
lexDENT» Specjalizacja w czasie pandemii
lexDENT» Andrzej Matyja: pwz nadaje wyłącznie samorząd lekarski, a nie Ministerstwo Zdrowia
lexDENT» Minister Zdrowia: uproszczona procedura wykonywania zawodu lekarza i lekarza dentysty daje gwarancję wiedzy
lexDENT
-
Przedłużenie na I kw. 2021 r. zaliczek w formule 1/12 nie dla dentobusów
lexDENT -
Bezpieczny gabinet stomatologiczny nie tylko podczas pandemii
newsDENT -
Wrocław: dentyści mają kłopoty z dostępem do szczepień przeciwko COVID-19
newsDENT -
Nanocząsteczki, które hamują próchnicę
techDENT -
Dental and Medical Problems – nowe wyzwania
eduDENT -
COVID-19: byli palacze także bardziej narażeni
techDENT -
Specjalizacja w czasie pandemii
lexDENT -
Dziewczynka zmarła po ekstrakcji zęba
lifeDENT
-
NFZ: bezlimitowe świadczenia stomatologiczne dla pacjentów do 18 r. ż.
newsDENT -
Obowiązek sprawozdawczy w 2021 r.
lexDENT -
Centrum Estetique na szybkiej ścieżce rozwoju
bizDENT -
Umowy z NFZ pokazują postępującą agregację rynku stomatologicznego, czy tylko?
newsDENT -
Lekarze i lekarze dentyści: zasady pracy w pandemii nie do przyjęcia
lexDENT -
Konkretyzowanie zasad rugowania amalgamatu z gabinetów stomatologicznych
lexDENT -
UM we Wrocławiu: wolnych 6 etatów dla asystentów na stomatologii
eduDENT -
LDEK: modyfikacje, uszczegółowienia i uzupełnienia
eduDENT
PRACA: OSTATNIE OGŁOSZENIA
-
lekarz dentysta
Bedlno, łódzkie -
lekarz dentysta
Kraków, małopolskie -
lekarz dentysta
Łódź, łódzkie -
lekarz dentysta
Warszawa, mazowieckie