PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Dentyści celem ataków pacjentów

en
01-10-2021, 08:01
Dentyści celem ataków pacjentów Wybuchy agresji wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są obecnie bardzo częste (fot. Shutterstock)
W Wielkiej Brytanii personel gabinetów stomatologicznych niemal  codziennie słyszy  obelgi i przykre komentarze ze strony pacjentów. Dzieje się to podczas wizyt albo przez telefon.
  • W Wielkiej Brytanii pandemia COVID-19 znacznie ograniczyła dostęp do opieki stomatologicznych finansowanej z publicznych funduszy.
  • Trudność z uzyskaniem refundowanych świadczeń bardzo nasiliła agresję pacjentów.
  • Wyzwiska i obelgi pod adresem personelu gabinetów stomatologicznych stały się elementem codziennej pracy, szczególnie recepcjonistek odbierających telefony.

Relacje dentystów z pacjentami w Wielkiej Brytanii znacznie pogorszyły się w trakcie pandemii COVID-19.

Nieprzyjemne sytuacje oczywiście zdarzały się wcześniej, ale wydawały się rzadkie i najczęściej była to agresja słowna. Ale na przykład około pięć lat temu, jeden z pracowników  przychodni stomatologicznej został fizycznie zaatakowany przez pacjenta. 

Relacje z pacjentami gabinetów stomatologicznych  pogorszyły się znacznie od czasu lockdownu spowodowanego pandemią

Jednak  w ciągu ostatnich 18 miesięcy personel gabinetów dentystycznych jest narażony na przykre rozmowy, krytykę lub wręcz wyzwiska i groźby niemal każdego dnia.

Mohsan Ahmad, prowadzący praktykę w Manchesterze i prezes Greater Manchester Local Dental Network, podkreśla w rozmowie z portalem Dentistry.co.uk, że stomatolodzy spotykają się na co dzień z agresją ze strony pacjentów.

W jednym przypadku,  mężczyzna pojawił się w gabinecie i groził, że zniszczy recepcję, jeśli nie przyjmie go dentysta. Po wielu próbach załagodzenia sytuacji trzeba było wezwać policję. 

Gabinety dentystyczne będą musiały zatrudniać ochronę?

- Pacjent, który dzwoni lub przyjeżdża osobiście chcąc dostać się do dentysty i słyszy że jako pacjent pierwszorazowy nie może zostać przyjęty w ramach publicznego systemu ochrony zdrowia, często przeklina, albo zarzuca nadużycia – opowiada prezes  Greater Manchester Local Dental Network.

Niestety, to recepcjonistki odbierające telefony, są najbardziej narażone na agresję słowną. Sytuacja ta odbija się na kondycji psychicznej personelu.

-Jeśli się nad tym zastanowić, tego typu problemy są bardzo powszechne na pogotowiu i dlatego mają tam ochronę w dzień iw nocy. Nie chcemy przejść do etapu, w którym świadczeniodawcy podstawowej opieki zdrowotnej muszą zatrudniać pracowników ochrony. Komunikacja ma kluczowe znaczenie w rozwiązaniu tego problemu. Bez zrozumienia przez pacjentów sytuacji, z jaką borykają się dentyści i inne zespoły opieki zdrowotnej, te trudne sytuacje będą się nadal wydarzały, podkreślał - Mohsan Ahmad.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
dentysta   relacja   pacjent  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.