PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Czy dentysta może uniknąć skarg pacjentów?

Autor: miro • Źródło: ms
04-11-2020, 12:51
Rzekoma niegrzeczność i złe nastawienie to piąta najczęstsza przyczyna skarg Brytyjczyków na leczących ich dentystów. Więcej pretensji pacjenci składają w Dental Defense Union (DDU) na skutki i przebieg leczenia oraz na jego koszty.

- Zachowaj szczególną ostrożność podczas rozmowy z pacjentami pierwszorazowymi. Postaraj się zrozumieć ich i ich obawy.

- Używaj preferowanego przez pacjenta sposobu zwracania się do niego (pan/pani, panie Jurku, panie Jarosławie, pani Krysiu, pani Krystyno).

- Posłuchaj co pacjent mówi o swoich obawach i priorytetach w leczeniu bez przerywania wywodu i korygowania wypowiadanych kwestii.

- Używaj języka wybranego przez pacjenta, przy czym unikaj żargonu i terminów technicznych, które mogą sprawić, że poczuje się on zakłopotany (niezręcznie).

- Bądź taktowny. Postaraj się znaleźć moment, w którym prawdopodobnie pacjent będzie podatny na porady profilaktyczne, a nie wtedy, gdy jest zaniepokojony lub zdenerwowany.

- Pomyśl, jakbyś się czuł na miejscu pacjenta. Traktuj go tak, jakbyś sam chciał być traktowany.

- Należy pamiętać, że podejście może się bardzo różnić w przypadku pacjentów ze względu okres pandemii. Przekaż ludziom rzeczowe informacje o wszelkich zmianach.

- Jeśli czujesz, że podczas konsultacji wywołujesz u pacjenta niepokój lub dezorientację, lepiej zatrzymać się w narracji i spróbować sprawdzić jaki jest odbiór przekazywanych treści.

- Rozważ przyznanie więcej czasu pacjentom wymagającym szczególnej opieki lub komunikacji.

- Zastanów się nad konsultacjami i poproś kolegów z zespołu dentystycznego o ocenę Twoich umiejętności komunikacyjnych - czy jest coś, co mógłbyś poprawić.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH