PARTNER PORTALU
partner portalu

Czego oczekują pacjenci od dentysty – wyniki ankiety

ms
29-11-2018, 08:08
Idealny dentysta powinien mieć poczucie humoru jak kabareciarz, tytuł profesora i koniecznie być mężczyzną? W specjalnym badaniu portalu edukacyjnego Dentysta.eu, przeprowadzonym przy wsparciu Śląskiej Izby Lekarskiej, Polacy po raz pierwszy wypowiedzieli się, jakie cechy stomatologa uznają za najważniejsze, a na jakie zupełnie nie zwracają uwagi. Wyniki zaskakują! Także samych dentystów.

Dentyści myślą inaczej!
Co na to sami dentyści? W badaniu Dentysta.eu również im zadano te same pytania. Różnice w opiniach są kolosalne.  Przykładowo, dla pacjentów aż dwukrotnie ważniejsze jest to, że lekarz się stale dokształca. Tylko 22 proc. lekarzy uznaje to za swoją bardzo ważną cechę. Mniejszy odsetek lekarzy niż pacjentów uznaje także za bardzo ważne cechy: staranność wykonania pracy (73 proc.), kompetencje (60 proc.), czy delikatność (78 proc.).

To nie koniec różnic. Dla większej grupy dentystów niż pacjentów ważne są też inne cechy. Aż 73 proc. jest zdania, że umiejętność komunikowania się z pacjentem to jedna z kluczowych cech dentysty. W opinii 59 proc. badanych jest to natomiast cierpliwość, a 54 proc. - życzliwość.  Dla 51 proc. najważniejsza jest także empatia. Co interesujące, to cecha bardzo ważna tylko dla 38 proc. pacjentów.

Nieco inne zdanie od pacjentów stomatolodzy mają w kwestii… płci. Tylko 54 proc. badanych dentystów jest zdania, że płeć przy wyborze lekarza jest bez znaczenia.  Doktorzy chcą także być modni! Tylko 38 proc. uznaje swój ubiór za nieistotny. Zaledwie co piąty dentysta jest zdania, że urok osobisty w jego pracy nie gra żadnej roli.

- Opinie pacjentów o dentystach i dentystów o dentystach różnią się znacznie. Dentyści przywiązują coraz większą wagę do umiejętności miękkich i komunikacji. Jednocześnie w swoich cechach chcą się w pewien sposób wyróżnić, np. ubiorem czy sposobem rozmowy z pacjentem – mówi Krufczyk.

Idealny gabinet dla Polaka? Niekoniecznie Wersal
Ciekawie wypadają także kryteria, jakie Polacy stosują przy wyborze gabinetu. Dla 72 proc. bardzo ważne są kompetencje personelu, które sprawdzane są już na etapie googlowania.  Dla 57 proc. istotny jest łatwy kontakt z gabinetem. Wciąż ważnym kryterium są ceny zabiegów. Te plasują się na 3. miejscu. To element bardzo ważny dla 53 proc. respondentów.

Polacy cenią sobie także kliniki posiadające nowe technologie. To kluczowe dla 28 proc. respondentów.

Zdaniem ekspertów, ten element może lada moment  zyskać na wartości. W przyszłym roku wchodzi w życie ustawa nakazująca gabinetom posiadanie tzw. separatorów. Pacjenci z wypełnieniami amalgamatowymi będą więc chętniej wybierać placówki posiadające odpowiedni sprzęt. Jak szacuje w swoich badaniach portal Dentysta.eu, w Polsce blisko 30 proc. pacjentów posiada wypełnienia amalgamatowe.

Wbrew obiegowej opinii, Polacy nie  przywiązują zbytniej wagi do wyglądu gabinetu. Dla 53 proc. pacjentów mało ważny jest kolor ścian, a szpitalna biel i zieleń mało kogo zniechęca. Aż 47 proc. nie zwraca uwagi na to, czy klinika proponuje w recepcji napoje. Dla 44 proc. bez znaczenia jest wygląd budynku. Polaków mało interesują także „udogodnienia”, jakie zapewniają nam kliniki. Dla 44 proc. nieistotne jest to, czy w poczekalni jest TV. Co trzeci pacjent nie zwraca natomiast uwagi na prestiż kliniki.

SŁOWA KLUCZOWE
dentysta   pacjenci  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.