PARTNER PORTALU
partner portalu

Coraz więcej zamykanych gabinetów stomatologicznych

ms
26-11-2020, 08:18
Coraz więcej zamykanych gabinetów stomatologicznych Coraz mniej chętnych do pracy z NHS (foto: pixabay)
Niektóre gabinety dentystyczne mogą zostać zamknięte w wyniku pandemii, ostrzegają Szkoci. Liczba pacjentów, których dentyści mogą leczyć, została zdecydowanie zmniejszona przez zasady mające na celu powstrzymanie rozprzestrzeniania się wirusa.

Prof. Philip Taylor z Wydziału Chirurgii Stomatologicznej Scotland Royal College of Surgeons of Edinburgh (RCSEd) powiedział, że rząd w ramach NHS zapewnia bardzo niewiele środków na leczenie.

Opłaty są skomplikowane i mogą się różnić w zależności od pacjenta, ale na przykład dentysta, który założy nową metalową koronę na tylny ząb. Może otrzymać od NHS, ustaloną przez rząd, opłatę w wysokości od 80 do 100 funtów - większość z tych kosztów ponosi pacjent. Jeśli jednak praca była wykonywana prywatnie, dentysta żąda z reguły od 300 do 400 funtów.

Zgodnie ze ścisłymi protokołami, gabinety zabiegowe muszą być dokładnie odkażane między pacjentami, a po niektórych zabiegach należy je pozostawić pustymi przez dłuższy czas. Zmniejszyło to liczbę pacjentów, których dentyści mogą wyleczyć. Ci, którzy muszą zadowolić się niewielkimi marżami w ramach NHS, ostrzegają, że zamkną swoje praktyki.

Jeden z dentystów powiedział BBC Scotland, że liczba pacjentów, których jego gabinet może przyjąć w ciągu jednego dnia, została zmniejszona ze 100 do 20. Mniejsza liczba pacjentów oznacza mniejszy dochód.

Wiele z gabinetów współpracujących z NHS, które już zostały zamknięte, usytuowane były najczęściej w biedniejszych częściach dużych miast.

Coraz więcej właścicieli praktyk mówi, że nie stać ich na prowadzenie usług opartych na finansowaniu przez NHS i muszą przejść w całości na usługi prywatne.

Myślę, że będziemy mieli problem z utrzymaniem zdrowia zębów - powiedział David McColl z British Dental Association Scotland.

Rząd szkocki oświadczył, że jest zdeterminowany, aby zapewnić dalsze leczenie wszystkim pacjentom NHS, którzy chcą mieć dostęp do usług dentystycznych.

Tom Ferris, powiedział, że od 1 listopada wszystkie zabiegi NHS są ponownie dopuszczone do wykonywania.

- Jeśli pacjentowi NHS zaoferowano prywatne leczenie dentystyczne, wówczas dentysta musi być w stanie udokumentować, że wszystkie dostępne i odpowiednie alternatywne metody leczenia na NHS zostały omówione z pacjentem i dentysta uzyskał od niego świadomą zgodę na komercyjne leczenie – mówi Tom Ferris.

- Dodał on, że w przypadku gdy dentysta zdecyduje się ograniczyć lub całkowicie zrezygnować z usług dentystycznych NHS, wówczas zostaną wprowadzone odpowiednie rozwiązania alternatywne. Rząd nadal zapewnia bezprecedensową kwotę wsparcia finansowego dentystom współpracującym z NHS, aby zapewnić ciągłość usług dentystycznych – uważa Tom Ferris.

Dokonywane są płatności w wysokości do 12 mln funtów miesięcznie na wsparcie dochodów gabinetów dentystycznych NHS. Oprócz przeznaczenia środków budżetowych przez rząd Szkocji na usługi dentystyczne NHS, zapewniane są dodatkowe 2,75 mln funtów miesięcznie. Podczas pandemii dentyści otrzymywali gwarantowany dochód w wysokości 80 proc. wynagrodzenia brutto, który od 1 listopada został zwiększony do 85 proc. Środki ochrony indywidualnej dla dentystów, świadczących opiekę w ramach NHS, zostały również zapewnione ze środków publicznych. Ferris dodał, że w grudniu podwyżka płac dentystów NHS o 2,8 proc. będzie datowana wstecz od kwietnia 2020 r.

- Pracujemy nad rozwiązaniami, aby usługi dentystyczne NHS wyszły z kryzysu i były dobrze przygotowane do dbania o zdrowie jamy ustnej populacji – twierdzi Tom Ferris.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
dentysta   stomatolog   NHS   gabinet stomatologiczny   COVID-19  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.