PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Voucher do dentysty zamiast skarpetek

ms
03-12-2021, 11:12
Voucher do dentysty zamiast skarpetek Wizyta u dentysty od Mikołaja (fot. Shutterstock)
45 proc. Polaków jest zdania, że prezent pod choinkę w postaci np. wybielania zębów czy zabiegów medycyny estetycznej to dobry pomysł – wynika z sondy konsumenckiej „Zdrowie pod choinką” przeprowadzonej przez Medicover Stomatologia.
  • Blisko 80 proc. zapytanych w sondzie Medicover Stomatologia stwierdziło, że jeśli już kupowaliby bliskim voucher na usługę zdrowotną, to byłyby to zabiegi masażu, 13 proc. Polaków sprawiłoby prezent bliskiej osobie w postaci wizyty u stomatologa.
  • Aż 42 proc. Polaków ucieszyłoby się, gdyby pod choinką znalazło opłacony zabieg u stomatologa.
  • Najczęściej ankietowani skłonni są kupić voucher z zakresu medycyny za ok. 300 zł (63 proc. zapytanych przez Medicover Stomatologa).

Mikołaj częściej rozdaje vouchery medyczne

Obok tradycyjnych świątecznych upominków, coraz częściej pod choinką pojawiają się vouchery na świadczenia medyczne. Ich zakup deklaruje nawet co czwarty Polak. Dla porównania: książki planuje kupić ponad 55 proc., a perfumy i kosmetyki 46 proc.. Z kolei 35 proc. badanych sięgnie po biżuterię, 32 proc. po sprzęt elektroniczny, a prawie 25 proc. sprezentuje ubrania – podaje Medicover Stomatologia*.

– Jeszcze pięć, sześć lat temu vouchery lub bony do lekarza były niszowym upominkiem świątecznym, który wybierało niewiele osób. Ostatnie dwa lata przynoszą jednak boom. Polacy nie tylko coraz częściej decydują się na ich zakup na prezent, ale także w swoich wyborach są zdecydowanie odważniejsi – zauważa Aleksandra Pabian, ekspert ds. rozwoju produktów stomatologii w sieci Medicover Stomatologia.

– Sprzyja temu kilka czynników. Po pierwsze, stajemy się otwarci na tego typu prezenty, bo częściej mówimy o swoich potrzebach zdrowotnych, w tym także o tych związanych z korektą wyglądu np. zębów czy zmarszczek. Po drugie, rynek dobrze wyczuł rosnący trend i potrzeby konsumenta. W efekcie czego obserwujemy prawdziwy wysyp produktów, które ułatwiają nabycie usługi medycznej na prezent – mówi.

Opcji, zwłaszcza przed świętami, jest coraz więcej. Na rynku można znaleźć dziś zarówno vouchery na konkretne usługi, jak i na wybrane kwoty np. 300, 500 czy 1000 zł. Nie brakuje też bonów i kart podarunkowych, podobnych do tych ze sklepów odzieżowych, a także opłaconych z góry karnetów, np. do fitness clubu. Coraz powszechniejsze stają też znane chociażby z centrów handlowych karty prepaid (przedpłacone), którymi po doładowaniu określoną kwotą, płaci się za wizytę lub zabieg.

– Jest więcej produktów nadających się na prezent, ale także zdecydowanie więcej usług niż 5 lat temu - zauważa Aleksandra Pabian.

– W konsekwencji, w tym roku pod choinką Polacy mogą znaleźć nie tylko popularne w ostatnich latach wybielanie czy różne zabiegi medycyny estetycznej, ale także m.in. wizyty u okulistów, dentystów, fizjoterapeutów, masażystów, dietetyków czy nawet kompletny screening ciała. Ta różnorodność sprawia, że tego typu upominek ma szansę stać się jeszcze powszechniejszy niż w minionych latach, bo może być bardziej dopasowany np. do problemów zdrowotnych – dodaje.

Voucher na usługi zdrowotne coraz popularniejszym prezentem

Tym bardziej, że powoli znikają opory przed wręczaniem takich prezentów. Tylko 37 proc. Polaków jest zdania, że voucher na usługi zdrowotne może skończyć się świąteczną katastrofą. Aż 42 proc. Polaków ucieszyłoby się, gdyby pod choinką znalazło opłacony wcześniej zabieg u stomatologa.

– Fakt, że w tym roku Polacy równie chętnie widzieliby pod choinką vouchery do lekarza, co ubrania czy akcesoria do domu wiele mówi o tym, jak zmieniło się postrzeganie takiego upominku, który jeszcze kilka lat temu mógł być odbierany jako prezentowa wpadka. Do tego pandemia sprawiła, że większą uwagę przywiązujemy do zdrowia i jesteśmy bardziej otwarci na takie upominki. Rynek proponuje też znacznie więcej produktów, w tym wiele takich, które są neutralne – mówi ekspertka Medicover Stomatologia.

Pod choinkę voucher do stomatologa

 Fakt, że usługa medyczna w prezencie może nie budzić kontrowersji zdaje się podobać Polakom. Blisko 80 proc. zapytanych w sondzie Medicover Stomatologia stwierdziło, że jeśli już kupowaliby bliskim voucher na usługę zdrowotną, to byłaby to… wizyta u masażysty. 33 proc. opłaciłoby wizytę u lekarza medycyny estetycznej lub zabieg u niego, a 32 proc. zafundowałoby karnet na siłownię. 36 proc. z kolei wysłałoby bliskich do fizjoterapeuty. Jednym z popularniejszych prezentów jest też voucher na wizytę u dentysty. Już 13 proc. Polaków sprawiłby taki prezent bliskiej osobie.

 - Stomatolodzy byli pierwszymi lekarzami, którzy zaczęli sprzedawać vouchery, bony czy karnety świąteczne. Usługa wybielania zębów od lat jest jednym z najpopularniejszych upominków wśród usług medycznych. W przypadku stomatologii kupujący mają też najwięcej opcji. Mogą wybierać spośród voucherów o wartości 300 zł na higienizację, 500 i 1000 zł na wszystkie zabiegi, a także 1300 złotych medycynę estetyczną lub wybielanie zębów. Ten ostatni zabieg od kilku lat jest jedną z najchętniej wybieranych usług na prezent – ocenia przedstawicielka Medicover Stomatologia.

Możliwość przebierania w usługach sprawia, że zdecydowanie więcej gotowi jesteśmy na nie wydać. Najczęściej jednak skłonni jesteśmy kupić voucher za 300 złotych. Taką kwotę gotowe jest przeznaczyć w tym roku 63 proc. zapytanych przez Medicover Stomatologa. Jednocześnie blisko 9 proc. deklaruje, znacznie wyższe kwoty, sięgające nawet 1000-1500 złotych.

* Dane w oparciu o sondę konsumencką „Zdrowie pod choinką” przeprowadzoną przez Medicover Stomatologia w dniach od 23 do 26 listopada 2021. W przypadku wyboru prezentów i rodzajów voucherów medycznych ankietowani mieli możliwość wskazania kilku odpowiedzi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.