System eCall zadział u dentysty. Na pomoc przybyli ratownicy

- Powiadomienie alarmowe Emergency Call napłynęło do służb ratunkowych. Na pomoc ruszyło kilkudziesięciu ratowników: policjantów, strażaków, lekarzy
- Osoba odpowiedzialna za fałszywy sygnał w tym czasie przebywała na fotelu dentystycznym i pomimo inwazyjnego zabiegu nie zagrażało jej żadne niebezpieczeństwo
Dentysta poszkodowany. Podrapana twarz zamiast zapłaty
System eCall zadziałał, dlaczego?
We wszystkich nowych samochodach w UE od 2018 r. instalowany jest automatyczny system połączeń alarmowych Emergency Call – w skrócie „eCall”. Takie powiadomienie napłynęło do służb ratunkowych w regionie Donau-Ries.
Na pomoc z centrum kontroli ratownictwa w Augsburgu na miejsce wypadku w Monheim ruszyło kilkanaście zastępów, reprezentujących różne służby ratunkowe. Okazało się, że pomocy wzywał 89-letni mężczyzna, który przechodził w tym czasie zabieg u dentysty. Sprawca zamieszania zarzekał się, że nic mu nie jest i pomocy nie potrzebuje, a na leczenie dał pełne przyzwolenie.
Co robić, gdy boli ząb? Te leki przyniosą ulgę
Jest ryzyko nieuprawnionego naciśnięcia przycisku SOS
Odpowiedzialni za funkcjonowanie systemu eCall zastanawiają się teraz czy mężczyzna bezwiednie uruchomił przycisk SOS w swoim samochodzie. Mogło tak być, gdyż senior całkiem nowe auto nabytkiem przed kilkoma dniami i mógł nie znać jego elektronicznego wyposażenia. Możliwe jednak, że do uruchomienia systemu doszło samodzielnie. Zadziałały czujniki, które nie powinny były zadziałać.
Nie było potrzeby do wszczynania alarmu, bo właścicielowi auta żadna krzywda na fotelu dentystycznym się nie działa.
Klinika. Bezprawne stosowanie nazwy. Niewykluczone kary


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
CZYTAJ TAKŻE:
» Pacjenci mają najwięcej uwag do ginekologii i stomatologii. Raport Rzecznika Praw Pacjenta
newsDENT» Jakie pieniądze dla pacjentów po nieudanych zabiegach stomatologicznych? Siedem sądowych wyroków 2022 r.
lexDENT» Zabieg podwyższonego ryzyka, a zgoda pacjenta
lexDENT» Lekarze mają niską świadomość praw pacjentów. Wyniki badań
newsDENT
-
Dentyści na WOŚP. Oferty dla pacjentów i … dentystów
lifeDENT -
Bakterie kałowe na szczoteczce do zębów. Sytuacja, w której to niemal pewne
techDENT -
LDEK już 7 lutego 2023 r. Ważne tradycyjne dokumenty tożsamości
eduDENT -
Tak powinny wyglądać testy eksploatacyjne urządzeń radiologicznych. Wskazania dla stomatologii
lexDENT -
Kiedy będzie obradowała Komisja Stomatologiczna NRL w 2023 r.
newsDENT -
Kto jest najbogatszym dentystą na świecie? Lista
bizDENT -
Za mało publicznych pieniędzy na stomatologię. Polacy muszą leczyć zęby „za swoje”
newsDENT -
Korekta punktacji ofert na leczenie stomatologiczne w konkursach NFZ
newsDENT
-
NFZ ustalił nowe wyceny w leczeniu stomatologicznym. Uwagi do 1 lutego
newsDENT -
Nowe wyceny w leczeniu stomatologicznym. Są uwagi do projektu "cennika"
newsDENT -
Czas na sprawozdania statystyczne. Obowiązek dotyczy wszystkich podmiotów leczniczych
lexDENT -
Błędy w leczeniu endodontycznym wyceniono na 31,2 tys. zł
lexDENT -
Zasady eksploatacji autoklawów w gabinecie stomatologicznym. Wytyczne Urzędu Dozoru Technicznego
lexDENT -
Za mało publicznych pieniędzy na stomatologię. Polacy muszą leczyć zęby „za swoje”
newsDENT -
Pacjenci mają najwięcej uwag do ginekologii i stomatologii. Raport Rzecznika Praw Pacjenta
newsDENT -
Medycy tylko w publicznym sektorze. Warunek wyższych zarobków. Plany Adama Niedzielskiego
newsDENT
PRACA: OSTATNIE OGŁOSZENIA
-
lekarz dentysta
Wolsztyn, wielkopolskie -
lekarz dentysta
Spytkowice- Podhale, małopolskie -
lekarz dentysta
Chlewiska, mazowieckie -
lekarz dentysta
Marki , mazowieckie