PARTNER PORTALU
partner portalu

Pacjent i nieprzyjemny i trudny podczas zabiegu higienizacji

kan
10-11-2020, 11:33
Pacjent i nieprzyjemny i trudny podczas zabiegu higienizacji Trudy pracy higienistki stomatologicznej (fot. pixabay)
Niekiedy wykonanie zabiegu higienizacyjnego może być nie lada wyzwaniem. Trzeba wyzwolić całe pokłady cierpliwości i wyrozumiałości, czyli być perfekcyjnie profesjonalną.

Przychodzi pacjent, który zanim jeszcze umości się w fotelu, oznajmia, że właśnie zjadł lunch, ale nie przykładał się do wyszczotkowania zębów, bo miał w planach profesjonalne czyszczenie, zagaja niby dowcipnie.

Zupełnie niepotrzebne ci te informacje, bo resztki sałatki z tuńczyka i chleba tkwią w każdej przestrzeni międzyzębowej. Na domiar złego szybko okazuje się, że mężczyzna ma nadwrażliwe zęby. Jego język podąża za instrumentem stomatologicznym, gdziekolwiek się on w danej chwili znajduje.

Pacjent ma 31 zębów, a do jego trzecich trzonowców dostęp jest niezwykle trudny. Język i gęsta ślina zatykają ujście ślinociągu, sprawiając że staje się prawie bezużyteczny.

Jak sobie radzić?  W takiej sytuacji dobrze zacząć zabieg higienizacyjny od dolnego prawego kwadrantu. Nie przypadkiem. Dla praworęcznej higienistki, to jest to najlepiej dostępny rejon jamy ustnej. Po drugie, najczęściej względnie mniej kamienia gromadzi się na dolnych przedtrzonowcach i trzonowcach. Zabieg delikatnie wykonywany sprawi, że pacjent się rozluźni.  Na początku pracy lepiej unikać dotykanie miejsc, zmienionych przez proces recesji dziąseł,  bo te są zwykle najwrażliwsze. Jeśli higienistka operuje tam, gdzie nie ma nadwrażliwości, pacjent nabiera zaufania, przestaje się bać nieprzyjemnych doznań i przestaje przeszkadzać spinając usta i wodząc językiem za instrumentem.

Poza tym należy skalerem ultradźwiękowym (są pacjenci, którzy źle na niego reagują), na początku pracować jak najdelikatniej , stopniowo zwiększając nacisk. Dzięki temu pacjent mniej reaguje na doznania w trakcie zdejmowania kamienia. Warto często pytać takiego nerwowego pacjenta jak się czuje, starając się nadać głosowi wyjątkowo ciepły, zaangażowany ton. Okazanie troski, zawsze pomaga.

Więcej: Dentistryiq.com

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
pacjent   trudny pacjent   higienistka dentystyczna  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.