Tematem przewodnim wystawy są zęby.

Spośród wszystkich dziedzin medycyny, żadna nie została tak totalnie urynkowiona jak stomatologia. Troska państwa o ludzkie ciało kończy się na zębach, które zostają pozostawione kapitalizmowi jako pionki w darwinistycznej grze – czytamy na stronie Studia BWA.

Zęby stają się zatem emblematem sukcesu materialnego i etykietą przynależności klasowej. I vice versa, nie można być kimś w społeczeństwie nie mogąc udokumentować swojej podmiotowości zadbanymi zębami. Na brak zębów, mogą pozwolić sobie tylko te osoby, które są „nikim”, zajmując na drabinie społecznej miejsca przeznaczone dla ludzi „niewidzialnych”.

Zęby w kinematografii są fetyszem. W niezliczonych horrorach oglądamy go pod postacią groźnych kłów wampirów, reprezentujących potworność człowieczeństwa. To znów w formie idealnego uzębienia filmowych gwiazd, postaci. Z aktorów i aktorek biorą przykład politycy, traktując zdrowe, efektowne zęby jako istotny komponent publicznego wizerunku osoby, z którą społeczność gotowa się będzie utożsamić.

Międzynarodowy Festiwal Filmowy Nowe Horyzonty od 2001 r. prezentuje odważne kino artystyczne, poszukuje nowych form wyrazu, wykraczającego daleko poza granice konwencjonalnego filmu.

Festiwal trwa do 22 sierpnia 2021 (do 29 sierpnia online).

Zorganizowaną w ramach sceny artystycznej festiwalu Nowe Horyzonty wystawę „Z (don’t panic, kiss me)” można oglądać w galerii Studio BWA (ul. Ruska 46a/III piętro). Kuratorami są Ewa Szabłowska i Stach Szabłowski. Wstęp na wystawę jest bezpłatny.

Szczegóły BWA