PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Jak polubić poniedziałki w gabinecie stomatologicznym

Autor: nieck • Źródło: kan
23-12-2019, 13:04
Jak polubić poniedziałki w gabinecie stomatologicznym Fot. Adobe Stock. Data Dodania: 16 grudnia 2022
Po weekendowym lenistwie poniedziałek każdemu daje w kość, tym bardziej że często nie jest to zwykły dzień pracy, ale dzień pracy podwójnie intensywnej, szczególnie w gabinecie stomatologicznym.

W jednym z badań naukowych okazało się, że liczba zawałów serca i udarów mózgu jest znacząco większa w poniedziałki niż w pozostałe dni tygodnia. To skutek niepokoju i stresu jakie generuje ten właśnie dzień tygodnia. Ci, którzy nie lubią swojej pracy, najczęściej nie lubią też  poniedziałków, bo wyznacza początek długiej cotygodniowej tortury.

W gabinecie stomatologicznym poniedziałek może być bardzo pracowity. Do drzwi dobijają się pacjenci, którzy mieli jakiś problem z zębami podczas weekendu i starają się dostać do lekarza. Inna grupa pacjentów to ci, którzy robią rozrachunek w wolne od pracy dni z tego, czego nie zrobili i chcą się zapisać na od dawna zaległą wizytę. Rodzice małych dzieci  częściej myślą o ich zębach przez sobotę i niedzielę, i też będą dzwonić z zamiarem ustalenia terminu wizyty, im będzie krótszy tym lepiej, opisuje swoje doświadczenia James Anderson, dentysta, właściciel gabinetu stomatologicznego i firmy doradczej eAssist Dental Solutions. 

Jak zatem obronić poniedziałki, by zostały normalnymi dniami pracy?
- po pierwsze należy założyć że pojawi się więcej pilnych przypadków niż zwykle, zatem nie należy na poniedziałek ustalać wizyt wymagających trudnych zabiegów;
- w każdy poniedziałek można pracownikom na przykład kupować ciastka w cukierni, albo fundować pizzę - posiłek dobrze podniesie poziom energii;
- pomaga zmiana nastawienia, zamiast myśleć o "piekielnym" poniedziałku można przyjąć, że jest po prostu pracowity, a zatem praktyka się rozwija;
- każdy z pracowników ma jakieś preferencje zawodowe, warto sprawić by na przykład higienistka stomatologiczna właśnie w poniedziałki asystowała dentyście przy swoich ulubionych zabiegach;
- można oddelegować dodatkowego pracownika, by przez pierwsze godziny w poniedziałek odbierał telefony od pacjentów.

I nie należy zapominać o pacjentach, zasługują na uwagę i uprzejmość, gdyż dla nich poniedziałek także jest trudnym dniem!

Więcej: DrBicuspid.com

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH