Co pacjenta najbardziej irytuje u dentysty

- Pacjent powinien być w centrum zainteresowania całego personelu gabinetu stomatologicznego, od tego m.in. zależy dobra relacja z lekarzem dentystą. A od jakości tej relacji niejednokrotnie zależy sukces leczenia
- Lekarze dentyści popełniają błędy, często nieświadomie, które zniechęcają do nich pacjentów, mimo że są zadowoleni z otrzymywanej opieki
- Wśród tych błędów jest na przykład zwyczaj mówienia do pacjenta i zadawania mu pytań
Co najbardziej drażni u lekarza dentysty
Wg rankingu sporządzonego przez portal dentistryiq.com pacjenci mają powody, by nie lubić wizyt w gabinecie stomatologa. Nawet tych kontrolnych, nie związanych z konkretnym zabiegiem leczniczym.
To prawda, że pacjenci bywają trudni i roszczeniowi. Jednak czasami przydaje się podjąć próbę spojrzenia na sytuację "przychodzi pacjent do dentysty" właśnie od strony usługobiorcy. I co więcej, ten punkt widzenia, po prostu przyjąć do wiadomości.
Dentysta opracowuje ząb. I bez przerwy zadaje pytania
To mało komfortowe, gdy lekarz próbuje rozmawiać z pacjentem, podczas wykonywania w jego ustach czynności związanej z zabiegiem. Niestety jest to sytuacja nagminna. Pacjent ma prawo czuć się niezręcznie i niekomfortowo. Lepiej z zadawaniem pytań poczekać, do przerwy w zabiegu, gdy pacjent wypłucze usta i będzie mógł normalnie mówić.
Pouczanie na temat szczotkowania i nitkowania zębów
Instruktaż z prawidłowych technik szczotkowania jest bardzo ważny. Lekarze dentyści stale słyszą, że powinni do tego przykładać duże znaczenie, a zatem wykorzystywać każdą okazję, by pacjenta edukować. Tyle że czasami "co za dużo, to niezdrowo", może nie dla jamy ustnej, ale dla relacji pacjent-dentysta. Zwłaszcza jeśli pacjent po raz kolejny słyszy to samo. Czuje że nie tyle otrzymuje bezcenną lekcję, co zwyczajnie pouczany jak dziecko.
Tym bardziej, że u niektórych pacjentów te najprostsze zasady higieny jamy ustnej nie odnoszą oczekiwanych rezultatów. Wtedy należałoby powiedzieć o dodatkowych elementach, jakie może wprowadzić do codziennego zwyczaju.
Nadmierne lub niedostateczne wyjaśnianie tego co się dzieje
Tu niestety dentysta powinien być także psychologiem, by zorientować się z jakiego typu pacjentem ma do czynienia. Każdy bowiem oczekuje od swojego lekarza czegoś innego. Niektórzy chcą przetrwać wizytę w milczeniu, inni zaś traktują swojego stomatologa niemal jak terapeutę.
Jedni pacjenci chcieliby słyszeć bardzo szczegółową relację z tego co właśnie dzieje się w ich jamie ustnej, podczas gdy inni chcą, jedynie by dentysta powiedział im kiedy mają otworzyć usta, a kiedy je wypłukać.
Dentysta notorycznie spóźniony
Długie oczekiwanie w poczekalni u dentysty, gdy pora wyznaczona na początek wizyty dawno minęła, irytuje każdego. Niezależnie od tego, czy wizyta jest wyznaczona w godzinach pracy, czy popołudniowo-wieczornych. Jeśli spóźnienia przytrafiają się dentyście stale, pewnym rozwiązaniem problemu jest umówienie się na wizytę na pierwszy termin w danym dniu.
Długie terminy to kolejny zniechęcający do lekarza element. Oczywiście im lepszy specjalista tym kolejka dłuższa, ale niestety często bywa tak, że po dwóch miesiącach oczekiwania, z trudnych do przewidzenia przyczyn pacjent przyjść nie może. Wtedy lepiej zniesie kolejny okres oczekiwania, gdy usłyszy zapewnienie, że zostanie powiadomiony o pierwszym terminie, który ktoś inny zwolni.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
CZYTAJ TAKŻE:
» Pacjentka chciała 100 tys. zł za nieudane leczenie protetyczne. Ile przyznał jej sąd?
lexDENT» Polacy nie chodzą do dentysty, bo się boją?
newsDENT» Dlaczego oświadczenia pacjentów w formie pisemnej? Ważne powody
lexDENT» Czy dentysta na NFZ może pobierać opłaty? Stanowisko Funduszu nie pozostawia wątpliwości
lexDENT
-
831 miejsc na stomatologii na studiach dziennych. MZ publikuje listę
eduDENT -
Nowe centrum Medicover Stomatologia. Pacjenci w klimacie przedwojennej Warszawy
bizDENT -
Pogotowie stomatologiczne na NFZ. 40 placówek na cały kraj
newsDENT -
Pacjenci masowo nie przychodzą na wizyty lekarskie. Zbadano, jak rozwiązać problem
bizDENT -
Dentysta w szkole. Czy to ma sens? Wyniki analizy
newsDENT -
Lista najatrakcyjniejszych zawodów 2022 r. 55 proc. to branża medyczna
newsDENT -
Konsultanci krajowi w stomatologii. W czym mogą pomóc?
newsDENT -
Pacjentka chciała 100 tys. zł za nieudane leczenie protetyczne. Ile przyznał jej sąd?
lexDENT
-
Białe plomby na NFZ dla wszystkich. Co jeszcze za darmo u dentysty?
newsDENT -
Minister Niedzielski o leczeniu zębów na NFZ. Tłumaczy, dlaczego NFZ płaci tak mało
newsDENT -
Białe plomby na NFZ na wszystkie zęby. Ministerstwo Zdrowia i NFZ skreślają amalgamat
newsDENT -
Mężczyzna zmarł po wizycie u dentysty. Trwa ustalanie przyczyn
newsDENT -
Minimalne wynagrodzenia: higienistki dentystycznej i asystentki stomatologicznej. Tak mają być liczone
lexDENT -
Lekarz odmawia przyjęcia pacjenta z bólem zęba. To niedopuszczalne
lexDENT -
Nieudane leczenie ortodontyczne. Pozew o 30 tys. zł. Sąd ocenia winę ortodontki
lexDENT -
Czy dentysta na NFZ może pobierać opłaty? Stanowisko Funduszu nie pozostawia wątpliwości
lexDENT
PRACA: OSTATNIE OGŁOSZENIA
-
lekarz dentysta
Katowice, śląskie -
lekarz dentysta
Katowice, śląskie -
lekarz dentysta
Katowice, śląskie -
lekarz dentysta
Wodzisław Śląski, śląskie