Co pacjenta najbardziej irytuje u dentysty

- Pacjent powinien być w centrum zainteresowania całego personelu gabinetu stomatologicznego, od tego m.in. zależy dobra relacja z lekarzem dentystą. A od jakości tej relacji niejednokrotnie zależy sukces leczenia
- Lekarze dentyści popełniają błędy, często nieświadomie, które zniechęcają do nich pacjentów, mimo że są zadowoleni z otrzymywanej opieki
- Wśród tych błędów jest na przykład zwyczaj mówienia do pacjenta i zadawania mu pytań
Co najbardziej drażni u lekarza dentysty
Wg rankingu sporządzonego przez portal dentistryiq.com pacjenci mają powody, by nie lubić wizyt w gabinecie stomatologa. Nawet tych kontrolnych, nie związanych z konkretnym zabiegiem leczniczym.
To prawda, że pacjenci bywają trudni i roszczeniowi. Jednak czasami przydaje się podjąć próbę spojrzenia na sytuację "przychodzi pacjent do dentysty" właśnie od strony usługobiorcy. I co więcej, ten punkt widzenia, po prostu przyjąć do wiadomości.
Dentysta opracowuje ząb. I bez przerwy zadaje pytania
To mało komfortowe, gdy lekarz próbuje rozmawiać z pacjentem, podczas wykonywania w jego ustach czynności związanej z zabiegiem. Niestety jest to sytuacja nagminna. Pacjent ma prawo czuć się niezręcznie i niekomfortowo. Lepiej z zadawaniem pytań poczekać, do przerwy w zabiegu, gdy pacjent wypłucze usta i będzie mógł normalnie mówić.
Pouczanie na temat szczotkowania i nitkowania zębów
Instruktaż z prawidłowych technik szczotkowania jest bardzo ważny. Lekarze dentyści stale słyszą, że powinni do tego przykładać duże znaczenie, a zatem wykorzystywać każdą okazję, by pacjenta edukować. Tyle że czasami "co za dużo, to niezdrowo", może nie dla jamy ustnej, ale dla relacji pacjent-dentysta. Zwłaszcza jeśli pacjent po raz kolejny słyszy to samo. Czuje że nie tyle otrzymuje bezcenną lekcję, co zwyczajnie pouczany jak dziecko.
Tym bardziej, że u niektórych pacjentów te najprostsze zasady higieny jamy ustnej nie odnoszą oczekiwanych rezultatów. Wtedy należałoby powiedzieć o dodatkowych elementach, jakie może wprowadzić do codziennego zwyczaju.
Nadmierne lub niedostateczne wyjaśnianie tego co się dzieje
Tu niestety dentysta powinien być także psychologiem, by zorientować się z jakiego typu pacjentem ma do czynienia. Każdy bowiem oczekuje od swojego lekarza czegoś innego. Niektórzy chcą przetrwać wizytę w milczeniu, inni zaś traktują swojego stomatologa niemal jak terapeutę.
Jedni pacjenci chcieliby słyszeć bardzo szczegółową relację z tego co właśnie dzieje się w ich jamie ustnej, podczas gdy inni chcą, jedynie by dentysta powiedział im kiedy mają otworzyć usta, a kiedy je wypłukać.
Dentysta notorycznie spóźniony
Długie oczekiwanie w poczekalni u dentysty, gdy pora wyznaczona na początek wizyty dawno minęła, irytuje każdego. Niezależnie od tego, czy wizyta jest wyznaczona w godzinach pracy, czy popołudniowo-wieczornych. Jeśli spóźnienia przytrafiają się dentyście stale, pewnym rozwiązaniem problemu jest umówienie się na wizytę na pierwszy termin w danym dniu.
Długie terminy to kolejny zniechęcający do lekarza element. Oczywiście im lepszy specjalista tym kolejka dłuższa, ale niestety często bywa tak, że po dwóch miesiącach oczekiwania, z trudnych do przewidzenia przyczyn pacjent przyjść nie może. Wtedy lepiej zniesie kolejny okres oczekiwania, gdy usłyszy zapewnienie, że zostanie powiadomiony o pierwszym terminie, który ktoś inny zwolni.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
CZYTAJ TAKŻE:
» Pacjenci mają najwięcej uwag do ginekologii i stomatologii. Raport Rzecznika Praw Pacjenta
newsDENT» Lepsza opieka stomatologiczna w powiecie radomskim. Nowy gabinet dentystyczny w szkole
newsDENT» Jakie pieniądze dla pacjentów po nieudanych zabiegach stomatologicznych? Siedem sądowych wyroków 2022 r.
lexDENT» ZUS wymaga założenia do końca roku konta elektronicznego. Kogo to dotyczy?
lexDENT
-
Dentyści na WOŚP. Oferty dla pacjentów i … dentystów
lifeDENT -
Bakterie kałowe na szczoteczce do zębów. Sytuacja, w której to niemal pewne
techDENT -
LDEK już 7 lutego 2023 r. Ważne tradycyjne dokumenty tożsamości
eduDENT -
Tak powinny wyglądać testy eksploatacyjne urządzeń radiologicznych. Wskazania dla stomatologii
lexDENT -
Kiedy będzie obradowała Komisja Stomatologiczna NRL w 2023 r.
newsDENT -
Kto jest najbogatszym dentystą na świecie? Lista
bizDENT -
Za mało publicznych pieniędzy na stomatologię. Polacy muszą leczyć zęby „za swoje”
newsDENT -
Korekta punktacji ofert na leczenie stomatologiczne w konkursach NFZ
newsDENT
-
NFZ ustalił nowe wyceny w leczeniu stomatologicznym. Uwagi do 1 lutego
newsDENT -
Nowe wyceny w leczeniu stomatologicznym. Są uwagi do projektu "cennika"
newsDENT -
Czas na sprawozdania statystyczne. Obowiązek dotyczy wszystkich podmiotów leczniczych
lexDENT -
Błędy w leczeniu endodontycznym wyceniono na 31,2 tys. zł
lexDENT -
Zasady eksploatacji autoklawów w gabinecie stomatologicznym. Wytyczne Urzędu Dozoru Technicznego
lexDENT -
Za mało publicznych pieniędzy na stomatologię. Polacy muszą leczyć zęby „za swoje”
newsDENT -
Pacjenci mają najwięcej uwag do ginekologii i stomatologii. Raport Rzecznika Praw Pacjenta
newsDENT -
Medycy tylko w publicznym sektorze. Warunek wyższych zarobków. Plany Adama Niedzielskiego
newsDENT
PRACA: OSTATNIE OGŁOSZENIA
-
lekarz dentysta
Wolsztyn, wielkopolskie -
lekarz dentysta
Spytkowice- Podhale, małopolskie -
lekarz dentysta
Chlewiska, mazowieckie -
lekarz dentysta
Marki , mazowieckie