
„Lekcja stomatologii" to kampania społeczna, która ma celu wyeliminowanie stresu stomatologicznego oraz szczerzenie świadomości na temat właściwej pielęgnacji higieny jamy ustnej. Została objęta patronatem honorowym Rzecznika Praw Dziecka, Marszałka Województwa Mazowieckiego, Mazowieckiego Kuratora Oświaty, Burmistrza Dzielnicy Mokotów oraz Burmistrza Dzielnicy Praga Północ. Do tej pory jedynym patronem medialnym była „Stomatologia Współczesna".
Akcja szczególną wagę przywiązuje do promocji zdrowia jamy ustnej wśród dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Prowadzone na tym polu działania, w których wzięło już ponad 30 tysięcy uczniów, kontynuowane są nieprzerwanie od 1998 roku.
W ramach kampanii realizowane są bezpłatne wizyty adaptacyjne w ramach akcji „Sobota z Dentusiem" oraz „Lekcje stomatologii" dla szkół i przedszkoli, podczas których maluchy zapraszane są do gabinetów stomatologicznych. W czasie wizyt adaptacyjnych, odpowiednio przeszkolony personel, w atmosferze zabawy zapoznaje dzieci z technikami dbania o zęby, oswaja z gabinetem dentystycznym oraz przeprowadza bezpłatny zabieg fluoryzacji.
Realizatorzy projektu przeprowadzają także wykłady w siedzibach firm. W czasie spotkań ze specjalistą z dziedziny sztuki autoprezentacji słuchacze mają okazję dowiedzieć się jak wykorzystywać komunikację niewerbalną w biznesie oraz przekonać się jak ważną rolę odgrywa w niej zdrowy, piękny uśmiech. Do dyspozycji pozostaje również personel Klinki Prima-Dent gotowy, by odpowiedzieć na wszystkie nurtujące pytania dotyczące właściwej pielęgnacji zębów.
W ramach kampanii odbywają się także edukacyjne spotkania na Uniwersytetach Trzeciego Wieku, podczas których seniorzy poznają metody dbania o zęby zastępcze oraz dowiadują się, dlaczego o stan jamy ustnej należy dbać niezależnie od wieku.
Komentarze