PARTNER PORTALU
partner portalu

Uczelnie medyczne wracają do funkcjonowania

ms
18-05-2020, 11:46
Uczelnie medyczne wracają do funkcjonowania Uczelnie medyczne przestana świecić pustkami (foto: pixabay)
Rozporządzenie ministra zdrowia z 15 maja 2020 r., zmieniające to z 23 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania uczelni medycznych w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, stopniowo przywraca funkcjonowanie uczelni medycznych.

Rozporządzenie umożliwia rektorom podejmowanie decyzji dotyczącej przywracania pracowników do pracy w uczelni, przy czym będzie to wymagało uprzedniego oszacowania ryzyk związanych z funkcjonowaniem uczelni w okresie epidemii COVID-19, a następnie ich bieżącego monitorowania i korygowania. Rektorzy będą w szczególności zobligowani do podjęcia działań mających na celu wdrożenie na terenie uczelni procedur związanych z minimalizacją zagrożenia zakażeniem wirusem SARS-CoV-2.

Biorąc pod uwagę rozwój sytuacji epidemicznej, jak również planowane stopniowe przywracanie działalności dydaktycznej uczelni, niezbędne jest, aby pracownicy tych podmiotów mieli czas na przygotowanie uczelni do powrotu studentów.

Przywracanie tej działalności powinno odbywać się zgodnie z procedurami zapewniającymi bezpieczne funkcjonowanie w sytuacji zagrożenia wirusem.

Ministerstwo Zdrowia w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego, przedstawicielami środowiska akademickiego oraz Głównym Inspektorem Sanitarnym opracuje wytyczne dotyczące przywracania działalności uczelni medycznych, które zostaną udostępnione uczelniom jako materiał wyjściowy do opracowania własnych planów i procedur.

Zniesienie ograniczenia obowiązku świadczenia pracy przez pracowników uczelni na terenie uczelni pozwoli również na przywrócenie w pełnym zakresie działalności administracyjnej oraz działalności naukowej uczelni.

Rozporządzenie wchodzi w życie 18 maja 2020 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
uczelnie medyczne   COVID-19  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.