PARTNER PORTALU
partner portalu

Sądowa batalia o wyrwanie niewłaściwego zęba

en
26-10-2020, 10:18
Sądowa batalia o wyrwanie niewłaściwego zęba Za wyrwanie nie tego zęba pacjentka otrzymała 5 tys. zadośćuczynienia (fot. pixabay)
Pacjentka domagała się od dentysty przeprosin dwukrotnie w lokalnej gazecie oraz wywieszenia ich na drzwiach gabinetu, Poza tym żądała zadośćuczynienia wysokości 15 tys. złotych. A to wszystko za usunięcie niewłaściwego zęba.

Roszczenia pacjentki:
Dentysta usunął jej ząb nr 26, zamiast zęba 27. W rozmowie telefonicznej, która nastąpiła po pechowej wizycie, lekarz przyznał się do pomyłki i zobowiązał w zamian, do wyleczenia zęba nr 27 i wstawienia zęba nr 26. Jednak w czasie kolejnych wizyt nie potrafił dobrać właściwej metody leczenia, zmieniał zdanie i nieprawidłowo wykonywał kolejne zabiegi lecznicze, co pogarszało stan zdrowia kobiety. Ostatecznie dentysta oświadczył, iż nie jest w stanie wyleczyć zęba nr 27 i należy go usunąć. Co zrobił. Tym razem w ramach rekompensaty zobowiązał się do oprotezowania usuniętych zębów oraz wykonania półmostka na zębie 47.  Niestety i te czynności zostały wykonane nieprawidłowo. Doszło do oszlifowania zębów nr 47 oraz 24 i 25, co naraziło pacjentkę na dodatkowy ból i cierpienie, a wykonane protezy nie spełniały przyjętych standardów i były nieestetyczne.

Na tym nie koniec - bo w ocenie kobiety dentysta traktował ją lekceważąco, nie wykazywał należytej empatii,  utrudniał otrzymanie kopii dokumentacji medycznej, ostatecznie okazało się , że dokumentacja ta została przerobiona (przerobiono wpisy dotyczące ekstrakcji zęba 27 nadpisując na jego numerze cyfrę 26).

Trwające pół roku pasmo nieudanych zabiegów mających naprawić popełniony błąd, sprawiły, że kobieta (z zawodu muzyk) nie mogła w pełni swobodnie otwierać i zamykać ust, spożywać normalnych pokarmów, prowadzić zajęć z rytmik i nauki gry na instrumentach. Straciła pewność siebie, została narażona na ciągły stres, oszpecenie uzębienia.

Poza zadośćuczynieniem w kwocie 15 tys. złotych kobieta żądała, by dentysta powiesił na drzwiach gabinetu i dwukrotnie opublikował w lokalnym czasopiśmie następujące oświadczenię:
Ja niżej podpisany lekarz stomatolog J. S. przepraszam panią A. M. za spowodowanie u niej uszczerbku na zdrowiu polegającego na wyrwaniu nieprawidłowego zęba, braku naprawienia omyłki, nieudane próby naprawienia błędu, spowodowanie cierpień fizycznych i moralnych, a ponadto za lekceważenie i straszenie pacjentki oraz formułowanie nieprawdziwych zarzutów”.

Lekarz dentysta się broni
Dentysta w całości zaprzeczył twierdzeniom pozwu, a szczególności jakoby uznał swój błąd w sztuce lekarskiej i obiecywał, iż w ramach zadośćuczynienia wstawi powódce ząb nr 26 oraz wykona półmostek na dole. Według lekarza przeprowadzenie tych zabiegów zaproponował, ale jako kontynuację leczenia, a nie rekompensatę. Zwrócił uwagę, iż mimo rzekomych błędów w sztuce lekarskiej kobieta kontynuowała  u niego leczenie. Jego zdaniem przeprowadzone przez niego leczenie było poprawne i zgodne z przyjętymi metodami i standardami.

SŁOWA KLUCZOWE
dentysta   roszczenia pacjentów   pacjent   sąd   błąd dentysty  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.