PARTNER PORTALU
partner portalu partner portalu

Rejestracja pacjentów on-line - resort zdrowia określił wymagania

03-06-2013, 00:01
Rejestracja pacjentów on-line - resort zdrowia określił wymagania (fot. sxc.hu)
Rejestracja pacjentów on-line - resort zdrowia określił wymagania (fot. sxc.hu)
Nieco niepostrzeżenie weszło w życie rozporządzenie ministra zdrowia z 19 kwietnia 2013 r. w sprawie minimalnej funkcjonalności dla systemów teleinformatycznych umożliwiających realizację usług związanych z prowadzeniem przez świadczeniodawców list oczekujących na udzielenie świadczenia zdrowotnego. Długa nazwa dokumentu nie zachęca do zapoznania się z jego treścią, warto jednak wiedzieć, że dla właścicieli praktyk stomatologicznych jest on drogowskazem w procesie organizacji systemu do rezerwacji wizyt pacjentów.

W praktyce, rozporządzenie określa, jakie funkcjonalności powinny spełniać systemy teleinformatyczne stosowane przez gabinety. Właściwie oprócz, wciąż problematycznego uwierzytelniania pacjentów za pomocą podpisu elektronicznego lub profilu ePUAP, większość dostępnych na rynku platform spełnia wymagania jakie stawia resort zdrowia. Dokument jasno określa również, że koszty wdrożenia i obsługi systemu w 100 proc. pokrywa właściciel systemu.

Rejestracja pacjentów - co powinien zapewniać system teleinformatyczny:

- możliwość automatycznego wyszukiwania przez pacjentów wolnych terminów oraz  rejestracji on-line, wraz z wyborem terminu wizyty;

- możliwość monitorowania przez pacjenta swojego statusu na liście oczekujących na udzielenie świadczenia;

- wyszukiwanie według określonych kryteriów (nazwy i specjalności komórki organizacyjnej świadczeniodawcy, miejsca wykonywania działalności leczniczej, kodu albo nazwy świadczenia opieki zdrowotnej, terminu świadczenia opieki zdrowotnej - nie muszą być wybierane łącznie);

- powiadamianie pacjentów za pomocą środków komunikacji elektronicznej o zmianie terminu wizyty;

- możliwość przeglądu i wydruku przez pacjenta zaplanowanych wizyt;

- uwierzytelnienie pacjentów przy wykorzystaniu bezpiecznego podpisu elektronicznego albo podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP ;

- możliwość dokonywania przez pacjentów, korekty danych wprowadzonych na etapie rejestracji, w tym możliwość powiadomienia świadczeniodawcy o niemożności stawienia się w określonym terminie, bądź rezygnacji z realizacji świadczenia opieki zdrowotnej;

- możliwość przekazywania danych, zawartych w listach oczekujących na udzielenie świadczenia, do systemu informacji w ochronie zdrowia.

Rozporządzenie określa, że za właściwe działanie, wdrożenie i monitorowanie systemu odpowiedzialni będą zarządcy placówki, bądź mianowani przez nich administratorzy. Ich zadaniem będzie także doskonalenie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji, zapewniając poufność, dostępność i integralność informacji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.