PARTNER PORTALU
partner portalu

Regulamin organizacyjny praktyki stomatologicznej - to obowiązek

en
30-11-2020, 10:10
Regulamin organizacyjny praktyki stomatologicznej - to obowiązek Zasady tworzenia regulaminu praktyki dentystycznej (fot. pixabay)
Regulamin organizacyjny praktyki zawodowej jest obowiązkowym aktem wewnętrznym określającym funkcjonowanie gabinetu, o ile wykonywana działalność jest w ramach indywidualnej lub grupowej praktyki zawodowej, podkreśla adwokat Bartłomiej Achler.

Wbrew powszechnemu przekonaniu nie tylko podmioty lecznicze muszą posiadać regulamin.  Jeżeli gabinet prowadzisz w ramach praktyki zawodowej (indywidualnej lub grupowej) również musisz ustalić regulamin organizacyjny dla swojego gabinetu. To jeden z podstawowych dokumentów, jakie sprawdzi organ rejestrowy prowadząc kontrolę działalności, przypomina prawnik.

Co powinien zawierać taki regulamin?
- firmę;
- cele i zadania;
- rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
- miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych;
- wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej (o ile pobierasz opłaty za jej udostępnienie);
- organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat;
- wysokość opłat za świadczenia zdrowotne.

Monitoring wizyjny pomieszczeń ogólnodostępnych również powinien być określony w regulaminie. 

Jak  wprowadzić regulamin organizacyjny w życie praktyki?
Regulamin organizacyjny jest ustalany przez kierownika podmiotu wykonującego działalność leczniczą.

W przypadku zdecydowanej większości gabinetów dla formalnego zatwierdzenia regulaminu organizacyjnego praktyki zawodowej wystarczy podpis kierownika (właściciela) pod tekstem regulaminu. Dotyczy to działalności prowadzonych w formie jednoosobowych działalności gospodarczych.

W przypadku,  praktyki grupowej  działającej  w  formie spółki (cywilnej, jawnej lub partnerskiej) ustalenie regulaminu organizacyjnego wymaga uchwały wspólników. 

O których fragmentach regulaminu trzeba informować pacjentów?
Do wiadomości pacjentów należy podać jedynie:
- informację o rodzaju i zakresie udzielanych świadczeń zdrowotnych,
- wysokość opłat za udostępnianie dokumentacji medycznej ( o ile je pobierasz),
- wysokość opłat za świadczenia udzielane odpłatnie.

Te informacje mogą zostać wywieszone w poczekalni lub recepcji, a także na stronie internetowej gabinetu stomatologicznego.

Jeśli jednak nastąpi przekształcenie praktyki zawodowej w podmiot leczniczy, to trzeba dostosować regulamin do nowej formy prowadzonej działalności. Regulamin podmiotu leczniczego musi bowiem spełnić nieco surowsze wymogi, niż regulamin praktyki zawodowej, przestrzega adwokat Barłomiej Achler.

Więcej: prawodlazdrowia.pl
C
zytaj także: Praktyka zawodowa, czy podmiot leczniczy. Na co postawić i dlaczego?

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.