Odnalazł się ortodonta, oskarżany przez pacjentów o zasadnicze błędy w leczeniu

W rozmowie z Wirtualną Polską, poszukiwany od dłuższego czasu lekarz dentysta zapewnił, że czuje skruchę z powodu swojego zachowania. - Chcę przeprosić wszystkich, którzy poczuli się skrzywdzeni bądź pozostawieni. Nie było to moją intencją, a było to podyktowane, co podkreślam, moim stanem zdrowia. Powinienem poinformować wszystkich wcześniej, nie zgrywać bohatera. Niestety wyszło inaczej. Chętnie spotkam się z każdym, kto czuje się pokrzywdzony. Jestem pod telefonem, zapraszam do mojego gabinetu. Obecnie będę przyjmował w Toruniu i Wąbrzeźnie. Chcę znaleźć rozwiązane, które zadowoli wszystkich.
O to zadowolenie będzie jednak niezwykle trudno.
Maciej K. z dużą zwłoką zareagował na pojawiające się od dłuższego czasu oskarżenia kilkudziesięciu pacjentów, że rozpoczynał leczenie ortodontyczne, którego przebieg obarczony był licznymi błędami. W momencie gdy pojawiały się poważne problemy - dentysta zaczynał unikać spotkań z niezadowolonymi pacjentami, w zasadzie kontakt z nim się urywał. Maciej K. zmieniał adresy zamieszkania i miejsca pracy. Efekt był taki, że pozostawione samym sobie osoby musiały szukać ratunku u innych ortodontów. Ci – przynajmniej w relacji poszkodowanych – mieli być zszokowani brakiem profesjonalizmu kolegi po fachu.
Maciej K. brak kontaktu z nim tłumaczy teraz kiepskim stanem zdrowia. Pojawiały się informacje o raku płuc, pobycie w szpitalu, o konieczności zaopiekowania się rodzicami.
Trudno przyjąć do wiadomości zapewnienia, że poszukiwany ortodonta nic nie wiedział o działaniach ze strony OIL w Koszalinie i Rzecznika Praw Pacjenta zmierzających do wyjaśnienia drażliwej sytuacji. Dentysta ponoć nie zdawał sobie także sprawy z tego, że kontaktu z nim poszukiwał ubezpieczyciel, do którego z roszczeniami zwracali się pacjenci.
Niewiele dobrego do powiedzenia na temat kontaktów z Maciejem K. mieli pracodawcy, z którymi współpracował. W momencie gdy w lecznicach pojawiali się rozżaleni pacjenci - ortodonta kończył kooperację, z reguły w atmosferze awantur i wzajemnych oskarżeń.
Maciej K. tłumaczy się teraz, że leczenie wdrażał po wyjątkowo niskich cenach, bo … chciał w ten sposób pomóc pacjentom. Dodaje przy tym, że to naturalne, iż nie każda terapia kończy się pomyślnie. Tak zdarzało się także w jego karierze zawodowej.
Wyjaśnienia dentysty oczywiście nie kończą sprawy, bo ta zaszła zdecydowanie za daleko.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
Jak rozwija się COVID-19 - nieoczkiwane ustalenia naukowców
techDENT -
Koronawirus 10 kwietnia 749 zgonów i 24856 przypadków zakażeń
newsDENT -
Wyższe najniższe wynagrodzenia dla lekarzy i lekarzy dentystów
lexDENT -
Wzrost liczby wizyt z powodu bólu zęba
newsDENT -
Wsparcie dla wypalonych dentystów
newsDENT -
Gabinet stomatologiczny przyjazny dla dzieci z autyzmem
techDENT -
Higienistka Agnieszka Konopka: one woman show
lifeDENT -
Zapalenie przyzębia odpowiada za wszystkie choroby?!
techDENT
-
Żądania egzekwowania kar za brak separatorów amalgamatu
lexDENT -
COVID-19: widać przełamanie III fali?
newsDENT -
Pacjentka oskarża dentystkę w lokalnej prasie
newsDENT -
Kasy fiskalne online dla kogo i od kiedy
bizDENT -
Koronawirus: spada tygodniowa dynamika zakażeń
newsDENT -
Dentyści na czele najniebezpieczniejszych zawodów ze względu na COVID-19
newsDENT -
27 tys. zł dla pacjentki za nieudane leczenie stomatologiczne
lexDENT -
Stomatologia cyfrowa obniża koszty
bizDENT
PRACA: OSTATNIE OGŁOSZENIA
-
lekarz dentysta
Wiązownica, podkarpackie -
lekarz dentysta
Warszawa, mazowieckie -
lekarz dentysta
Gliwice, cała Polska -
lekarz dentysta
Polanica, cała Polska
KURSY LAST MINUTE
-
Pacjent wzywa do zapłaty...
cała Polska, cała Polska -
Reklamacja w gabinecie stomatologicznym
cała Polska, cała Polska -
Implantologia nawigowana z zabiegami...
Warszawa, mazowieckie -
Zastosowanie i praktyczne zabiegi...
Warszawa, mazowieckie