PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

MZ: rejestr COVID-19 wypełnia personel administracyjny

PAP/ms
27-04-2020, 23:12
MZ: rejestr COVID-19 wypełnia personel administracyjny Wypełnianie danych do Krajowego Rejestru Pacjentów z COVID-19 (foto: pixabay)
Wypełnianie danych do Krajowego Rejestru Pacjentów z COVID-19 powinno być realizowane przez personel administracyjny szpitala, a nie personel medyczny – wynika z odpowiedzi Ministerstwa Zdrowia, która wpłynęła do Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej.

Prezydium NRL apelowało w piśmie do resortu o nowelizację rozporządzenia z 7 kwietnia 2020 r. w sprawie Krajowego Rejestru Pacjentów z COVID-19 tak, aby wykonanie obowiązków związanych ze sprawozdawaniem do niego danych nie obciążało w tak znacznym stopniu pracowników placówek medycznych.

Przypomniało, że dane do rejestru muszą być wprowadzane raz na dobę i obejmują "aż 20 rekordów dla każdego pacjenta", a pełny zakres danych, które powinny być zgłaszane do niego, to dodatkowe 19 pozycji.

Prezydium NRL podkreślało w apelu do MZ, że szpitale borykają się z wielkimi niedoborami kadrowymi, a personelu medycznego z trudem wystarcza na realizację bieżących świadczeń zdrowotnych. Wyjaśniało też, że oczekiwanie dodatkowej pracy związanej z codziennym przygotowywaniem i wprowadzaniem danych do rejestru jest dużym obciążeniem.

W odpowiedzi na apel NRL Departament Strategii i Analiz w Ministerstwie Zdrowia wyjaśnił, że rejestr został podzielony na dwie części - obligatoryjną i fakultatywną, aby zminimalizować obciążenie podmiotów leczniczych i nie mają one obowiązku wypełnienia części fakultatywnej.

Zdaniem Ministerstwa Zdrowia wypełnianie danych powinno być realizowane przez personel administracyjny szpitala, a nie personel medyczny. 

Klaudia Torchała

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
COVID-19   testy COVID-19  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.