PARTNER PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Lekarz odmawia przyjęcia pacjenta z bólem zęba. To niedopuszczalne

Autor: miro • Źródło: RPP/ms
01-08-2022, 09:24
Lekarz odmawia przyjęcia pacjenta z bólem zęba. To niedopuszczalne Lekarz odmawia przyjęcia pacjenta z bólem zęba. RPP wyjaśnia zasady Fot. AdobeStock
W przypadku bólu zęba każdy powinien być przyjęty niezwłocznie przez dentystę realizującego kontrakt NFZ, a więc w dniu zgłoszenia - instruuje Rzecznik Praw Pacjenta. Co jednak gdy powinność jest ignorowana – dopytują się pacjenci? Jest odpowiedź RPP.
  • W jakim czasie pacjent z bólem zęba powinien być przyjęty przez dentystę mającego kontrakt z NFZ - instruuje Rzecznik Praw Pacjenta 
  • Co zrobić, aby nie zostać zbytym przez świadczeniodawcę? Zawsze można zwrócić się o interwencję do RPP 
  •  Skargi można zgłaszać na infolinię RPP, śląc maile lub listy. 

RPP o zasadach przyjmowania przez dentystów pacjentów z bólem zęba

Czy w przypadku bólu zęba pacjent powinien zostać przyjęty w tym samym dniu - takie pytanie skierowano do Rzecznika Praw Pacjenta. Odpowiedź RPP nie pozostała wątpliwości.

- Tak, w przypadku bólu zęba pacjent powinien mieć udzieloną pomoc stomatologiczną w tym samym dniu. W razie potrzeby skorzystania z pomocy dentysty po godzinie 19 lub w weekend i święta pełnione są dyżury stomatologiczne pomocy doraźnej - wskazuje biuro RPP.

RPP podpowiada, że "jeśli przychodnia odmawia pomocy, można wystąpić pisemnie o wyznaczenie wizyty np. wysyłając maila na adres podany przez placówkę. - Takie sytuacje można również zgłaszać na infolinię Rzecznika Praw Pacjenta pod nr 800 190 590 - dodaje.

 

 

Rzecznik Praw Pacjenta o sposobach dostania się do dentysty

Co robić, aby nie zostać zbytym przez świadczeniodawcę?

Rzecznik Praw Pacjenta radzi, aby poprosić o pisemną odmowę wykonania usługi. Taki krok zazwyczaj przynosi pożądany efekt, bo nikt nie lubi podpisywać dokumentów, które mogłyby być wykorzystane przeciwko niemu (zgodnie z wymogami kontraktowymi dentysta powinien przyjąć pacjenta z bólem w dniu zgłoszenia).

Sposoby składania skarg w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta

  • pisemnie na adres: Biuro Rzecznika Praw Pacjenta, ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa,
  • pocztą elektroniczną na adres: kancelaria@rpp.gov.pl,
  • poprzez ePUAP (adres skrzynki ePUAP: /RzPP/skrytka),
  • faksem pod nr. (22) 506-50-64,
  • osobiście w siedzibie Biura RPP
  • infolinia pod nr. 800 190 590 .

Efektem takiej interwencji może być kontrola urzędników NFZ u krnąbrnego świadczeniodawcy.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH