PARTNER PORTALU
partner portalu

Koronawirus: środki bezpieczeństwa w gabinetach fizjoterapeutycznych

ms
03-05-2020, 09:25
Koronawirus: środki bezpieczeństwa w gabinetach fizjoterapeutycznych Fizjoterapeuta wznawia pracę (foto: pixabay)
Wytyczne dla wznawiających pracę gabinetów fizjoterapeutycznych: pacjenci i fizjoterapeuci powinni nosić maseczki, a po każdym zabiegu wymagana jest dezynfekcja stanowiska. Wymogów jest znacznie więcej.

Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Głównym Inspektoratem Sanitarnym i przedstawicielami zainteresowanych środowisk przygotowało wytyczne dla poszczególnych branż. Dotyczą one również funkcjonowania gabinetów fizjoterapeutycznych w systemie rehabilitacji ambulatoryjnej.

Od 4 maja będzie można znowu korzystać z zabiegów rehabilitacyjnych. Osoby chore i cierpiące na dolegliwości bólowe będą mogły korzystać z rehabilitacji leczniczej. Zabiegi rehabilitacyjne będą mogły się odbywać przy zachowaniu wszelkich zasad higieny i dystansu między fizjoterapeutą i pacjentem. Nadal zamknięte będą salony masażu.

W wytycznych dla gabinetów fizjoterapeutycznych wskazano, że przed wykonaniem usługi rekomendowany jest wywiad telefoniczny, którego celem jest ustalenie występowania u danej osoby objawów choroby lub ryzyka narażenia na chorobę. Ma być on przeprowadzony na podstawie ankiety wstępnej kwalifikacji, rekomendowanej przez Krajową Izbę Fizjoterapeutów.

MR odradza uczestniczenie w zabiegach osób towarzyszących, poza uzasadnionymi przypadkami (np. osoby nieletnie, niepełnosprawne). Decyzję każdorazowo będzie podejmował fizjoterapeuta, a osoba towarzysząca musi być zabezpieczona analogicznie jak pacjent. Co ważne, w przypadku stwierdzenia wyraźnych oznak choroby, tj. uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu, pacjent nie powinien zostać wpuszczony na teren gabinetu.

Pacjentów będzie obowiązywać noszenie maseczek i zakaz używania telefonów komórkowych w trakcie zabiegów. Obowiązkowe noszenie maseczek medycznych bądź przyłbic oraz rękawiczek jednorazowych będzie obowiązywało też fizjoterapeutów.

Po każdym zabiegu wymagana będzie dezynfekcja stanowiska (wszystkich przedmiotów, z którymi pacjent miał kontakt - w tym leżanka, przybory i przyrządy do ćwiczeń, ewentualnie elementy urządzeń zabiegowych).

Grafik pracy pracowników oraz grafik przyjęć pacjentów powinien być tak ułożony, aby nie doprowadzić do gromadzenia się pacjentów w poczekalni (rekomendowane jest utrzymanie co najmniej 2 m odległości między pacjentami). W salonie, na jedną osobę powinno przypadać przynajmniej 15 mkw. (nie wliczając osoby świadczącej usługę). Odległości mogą być mniejsze, jeśli salon wykorzysta odgrodzenia (np. przepierzenia lub ścianki).

MR podkreśla, że odpowiednie zasady dotyczące bezpieczeństwa i higieny oraz stosowania procedur zapobiegawczych będą obowiązywały także pracowników i obsługę gabinetów.

Proponowane jest zwiększenie odległości między pracownikami (2 m) i zachowanie bezpieczeństwa pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zmiany w pracy powinny być podzielone, aby zwiększyć bezpieczeństwo pracowników przebywających w danym momencie na terenie obiektu.

SŁOWA KLUCZOWE
COVID-19  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.