
- Nie istnieją jasne ramy reklamowania udzielanych świadczeń zdrowotnych przez lekarzy i lekarzy dentystów w internecie m.in. za pomocą mediów społecznościowych takich jak Facebook, TikTok, Instagram - twierdzą delegaci Okręgowego Zjazdu Lekarzy OIL w Łodzi
- Istnieje konieczność określenia jednolitych zasad informowania w internecie o udzielanych świadczeniach zdrowotnych - uważają delegaci Okręgowego Zjazdu Lekarzy OIL w Łodzi
- Lekarze z OIL w Łodzi przypominają o zakazie przedstawiania w domenie publicznej wszelkich informacji mających charakter reklamy

Czytaj więcej
Szkolenia dla lekarzy dentystów
Czytaj więcej
NFZ kontroluje świadczenia stomatologiczneLekarze reklamują się w sieci
Wśród ośmiu apeli, skierowanych do Naczelnej Rady Lekarskiej przez delegatów Okręgowego Zjazdu Lekarzy OIL w Łodzi, jeden dotyczył konieczności określenia jednolitych zasad informowania o udzielanych świadczeniach zdrowotnych
W treści tego apelu czytamy m.in.:
XLI Okręgowy Zjazd Lekarzy w Łodzi z przykrością odnotowuje zjawisko reklamowania udzielanych świadczeń zdrowotnych przez lekarzy i lekarzy dentystów w internecie oraz za pomocą mediów społecznościowych takich jak Facebook, TikTok, Instagram.
Wiele takich działań jest sprzecznych z obowiązującymi przepisami prawa, uchwałą NRL nr 29/11/VI w sprawie szczegółowych zasad podawania do publicznej wiadomości informacji o udzielaniu przez lekarzy i lekarzy dentystów świadczeń zdrowotnych, wątpliwych etycznie, czy naruszających dobre obyczaje.
Co z zakazem przedstawienia informacji o charakterze reklamy
Okręgowy Zjazd Lekarzy przypomina o obowiązku wynikającym z art. 14 ustawy o działalności leczniczej z 15 kwietnia 2011 r. dotyczącym zakazu przedstawienia w domenie publicznej wszelkich informacji mających charakter reklamy.
XLI Okręgowy Zjazd Lekarzy w Łodzi apeluje do NRL o podjęcie prac nad opracowaniem uchwały określającej jednolite zasady prezentowania przez lekarzy informacji o prowadzonej działalności leczniczej, udzielanych świadczeniach, w szczególności z uwzględnieniem prezentowania tych treści w tzw. mediach społecznościowych.

Czytaj więcej
Najlepiej płatne zawody. Medycyna na czele

Czytaj więcej
Dr Smile to nie problem Ministerstwa Zdrowia. Póki co
Komentarze