PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Czy prowadząc gabinet pomyślałeś o p.poż?

07-09-2012, 22:21
Lista obowiązków nakładana na właścicieli gabinetów stomatologicznych zdaje się nie mieć końca. Jeden z wymogów, o którym z reguły się nie pamięta, prowadząc praktykę lekarską, dotyczy przepisów przeciwpożarowych.

Budynek, w którym lekarz ma praktykę lekarską, musi spełniać warunki określone w rozporządzeniu ministra infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w spranie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75. z 2002 r., poz. 690 z późn. zm.).

Odpowiedzialność za stan zabezpieczenia budynku spoczywa na właścicielu budynku (Dz. U. Nr 178 z 2009 r., poz. 1380 ze zm.). W budynku nie powinno być elementów stanowiących zagrożenie dla życia ludzi (par. 16 rozporządzenia ministra spraw wewnętrznych i administracji z 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów - Dz. U. Nr 109 z 2010 r., poz. 719). Zatem to stomatolog, będący właścicielem budynku, odpowiada za zapewnienie w nim ochrony przeciwpożarowej.

Zupełnie inne obowiązki nakładane są na lekarza prowadzącego stomatologiczną praktykę lekarską w jednym z pomieszczeń budynku, którego właścicielem jest ktoś inny. W takim przypadku stomatolog odpowiada za zapewnienie ochrony przeciwpożarowej zgodnie z warunkami określonymi w umowie najmu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.