PARTNER PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Colgate ma sprawę w sądzie: pasta nie wybiela zębów tak dobrze jak w reklamie

Autor: nieck • Źródło: en
25-10-2019, 11:43
Colgate ma sprawę w sądzie: pasta nie wybiela zębów tak dobrze jak w reklamie Firma Colgate Palmolive oskarżona jest o mylące reklamowanie produktu i niedotrzymanie umowy handlowej (fot. pixabay)
W Kalifornii do sądu trafił pozew przeciwko firmie  Colgate-Palmolive. Powodem, dla którego użytkowniczka produktu udała się do sądu, był zbyt słaby, niezgodny z reklamą efekt wybielania zębów produkowanej przez firmę pasty do zębów  - Optic White.  Firma Colgate Palmolive oskarżona jest między innymi o mylące reklamowanie produktu i niedotrzymanie umowy handlowej.

Sprawa przeciwko firmie Colgate-Palmolive została założona 3 października  2019 r. w sądzie rejonowym Central District of California przez Sharon Willis. Kobieta oskarża Colgate-Palmolive o naruszenie gwarancji wyraźnej (gwarancja ustanowiona przez sprzedawcę w formie ustnej) łamanie kalifornijskiego prawa dotyczącego niesprawiedliwej konkurencji na rynku oraz  Consumers Legal Remedies Act, zabraniający oszukiwania klienta oraz praktyk biznesowych mogących prowadzić do niezdrowej konkurencji na rynku. 

Podstawą zarzutów było zachowanie pasty Optic White nie tak dobre, jak w reklamach. Kobieta, kupując pastę, dała wiarę reklamie tego produktu i była przekonana, że wybieli jej zęby. Niemniej jednak skutek działania pasty był daleki od oczekiwań. Kobieta twierdzi, że poniosła stratę finansową, gdyż nie przeznaczyłaby tylu pieniędzy na produkt Colgate-Palmolive, albo w ogóle by go nie kupiła, gdyby nie informacje podawane w reklamie.

W oskarżeniu zapisano, iż firmowy slogan zawierał stwierdzenie, że pasta Optic White Platinum mocno wybiela, a zęby będą ponad trzy razy bielsze niż przed jej zastosowaniem, a co więcej - usunie też powierzchniowe przebarwienia i głęboko rozjaśni zęby.

Tyle, że  pasta do zębów nie zawiera wystarczającej ilości nadtlenku wodoru, aby efekt wybielania był tak intensywny, jak głosi reklama. Stężenie nadtlenku wodoru wynosi zaledwie 1 proc., co jak wiadomo nie może wiele więcej zdziałać jak tylko usunąć przebarwienia.

Przedstawiciel firmy Cogate, William DeVizio stwierdził (wspierając w gruncie rzeczy oskarżenie), że pasta zawierająca niewielką ilość nadtlenku wodoru niezbyt może być pomocna, gdyż rozchodzi się po całej jamie ustnej, część z niej jest połykana przez stosującą ją osobę. W dodatku najprawdopodobniej, zęby nie są szczotkowane tym produktem wystarczająco długo, aby nadtlenek wodoru mógł być skuteczny.

Wyrok w sprawie jeszcze nie zapadł.

Badania naukowe, o których informowaliśmy także przeczą reklamom, aby pasty do zębów określane przez producentów, jako wybielające  znacząco zmieniały barwę zębów. Wyniki porównania 16 past wybielających i pięciu tradycyjnych wskazują, że pasty wybielające są skuteczne, ale jedynie w stopniu "umiarkowanym". Generalnie są więc w tym względzie lepsze niż pasty niewybielające. O szczegółach badania czytaj w tekście: Co mówić, gdy pacjent pyta o skuteczność past wybielających? 

Ponadto wiele produktów do wybielania zębów nie spełnia wymogów unijnych, ani wymogów krajowych dla produktów kosmetycznych, jak dowiodło badanie rynkowe zakończone w 2018 r., które prowadziła w 12 państwach Europejska Dyrekcja ds. Jakości Środków Leczniczych. O wynikach tej analizy informowaliśmy w tekście:  Problematyczne produkty do wybielania zębów.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
pasta do zębów   wybielanie  

POLECAMY W SERWISACH