PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

CED za jasnymi regulacjami w turystyce stomatologicznej

ms
30-11-2021, 11:33
CED za jasnymi regulacjami w turystyce stomatologicznej CED o turystyce stomatologicznej (fot. Unsplash)
CED popiera przepisy dyrektywy w sprawie transgranicznej opieki zdrowotnej dotyczące rozszerzonej współpracy między państwami członkowskimi, ponieważ leczenie stomatologiczne w innym państwie członkowskim jest uzasadnione i korzystne na przykład na obszarach przygranicznych lub w przypadkach, gdy pacjenci mieszkają tymczasowo lub na stałe w innym państwie członkowskim.
  • Turystyka stomatologiczna realizowana jest przez pacjentów, którzy szukają oszczędności w leczeniu. To niesie wiele problemów - przestrzega CED.
  • Należy opracować jasne dyrektywy, które określałyby zasady oferowania świadczeń stomatologicznych zagranicznym pacjentom.
  • Problemem są sytuacje, w których leczenie stomatologiczne zrealizowane za granicą nie przebiegło pomyślnie.

Względy finansowe mogą skłaniać pacjentów do poszukiwania leczenia za granicą w celu leczenia, takiego jak kompleksowa rehabilitacja jamy ustnej, chirurgia i stomatologia estetyczna, które nie są objęte większością planów opieki zdrowotnej.

Ze względu na fakt, że w wielu krajach UE pacjenci płacą za opiekę dentystyczną z własnej kieszeni (częściowo lub w całości), w ciągu ostatniej dekady nastąpił wzrost przepływów pacjentów do krajów z tańszą opieką dentystyczną, do czego w niektórych przypadkach zachęcały pakiety które obejmują leczenie i turystykę.

W takich okolicznościach skłonność do podróżowania - w celu uzyskania rozległego i szybkiego leczenia (turystyka stomatologiczna), może poważnie zagrozić bezpieczeństwu pacjentów.

W turystyce dentystycznej jest zwykle bardzo mało opieki przed i po leczeniu, opieki profilaktycznej i wspomagającej, która jest niezbędna w przypadku wysokiej jakości opieki zdrowotnej jamy ustnej.

Pacjenci z reguły nie szukają wyższej jakości świadczeń stomatologicznych w innym kraju. Decyzję podejmują raczej na podstawie wielkości zgromadzonego kapitału na ten cel. To sprawia, że mobilność pacjentów w obszarze opieki stomatologicznej jest nieco inna niż mobilność w innych obszarach opieki zdrowotnej.

Wiele lecznic specjalizujących się w turystyce dentystycznej, w tym sieci dentystyczne, kuszą pacjentów, oferując atrakcyjny, kompleksowy pakiet, który obejmuje opiekę dentystyczną połączoną z wakacjami, a także organizację: lotów, zakwaterowanie, transfer na lotnisko, a wszystko to po przystępnych cenach. Takie oferty mogą zachęcać pacjentów do poszukiwania niepotrzebnych zabiegów, a nawet prowadzić do nadmiernego leczenia.

Należy unikać wprowadzających w błąd ofert handlowych poprzez dostarczanie jasnych i szczegółowych informacji o kosztach leczenia i dodatkowych kosztach „pakietów” leczenia. Agresywna reklama, często z udziałem specjalistów od marketingu oraz nieprawdziwa prezentacja w turystyce stomatologicznej budzą poważne problemy związane z uzyskaniem odpowiedniej zgody na leczenie.

Takie działania zwiększają ryzyko wprowadzenia społeczeństwa w błąd. Mogą one zaszkodzić reputacji dentysty i nadwyrężyć profesjonalne relacje między dentystami a ich pacjentami.

W kwestii reklamowania usług zdrowotnych CED uważa, że potrzebne są jasne zasady, niezależnie od formy, w jakiej mogą się pojawić na szczeblu krajowym, zgodne z wytycznymi etycznymi i stosowane wobec wszystkich zainteresowanych stron, które reklamują leczenie dentystyczne.

U podstaw tych zasad musi leżeć troska o bezpieczeństwo pacjenta i utrzymanie relacji zaufania między dentystą a pacjentem

Chociaż zdarza się to dość rzadko, niektóre zabiegi nie przebiegają zgodnie z planem, pozostawiając zmartwionych pacjentów i niespokojnych dentystów w trudnej sytuacji. Podczas gdy pacjenci ci mogą zaoszczędzić pieniądze na początkowym leczeniu, jeśli później doświadczą komplikacji, takich jak infekcje, uszkodzenie nerwów lub nieudane uzupełnienia, mogą ponieść jeszcze wyższe koszty w postaci złożonych zabiegów naprawczych.

Wizyta pacjenta w gabinecie stomatologicznym w swoim kraju z nieudanym leczeniem uzyskanym za granicą stawia klinicystów przed dylematem zarówno etycznym, jak i prawnym, jeśli chodzi o ewentualne działania naprawcze. Wynika to z tych samych pytań dotyczących odpowiedzialności, z jakimi mogliby się zmierzyć dentyści, gdyby zgodzili się na przywrócenie zdrowia zębów pacjentowi, a później poniosłoby to porażkę. CED jest przede wszystkim zaniepokojony bezpieczeństwem pacjentów, w tym odpowiednim planem leczenia, oraz ciągłością oferowanej im opieki. W związku z tym CED obawia się, że komercyjne czynniki, które są podstawą niektórych modeli biznesowych w stomatologii korporacyjnej, mogą w rzeczywistości być szkodliwe dla zdrowia i dobrego samopoczucia pacjentów3. CED uważa, że ​​pacjenci rozważający leczenie turystyki stomatologicznej za granicą muszą być poinformowani, że jakość leczenia zależy od odpowiednio zaplanowanej opieki z możliwością opieki pozabiegowej. V- CIĄGŁOŚĆ OPIEKI I TURYSTYKA DENTYSTYCZNA CED podkreśla wagę ciągłości opieki i silnej relacji lekarz-pacjent. Leczenie stomatologiczne często wymaga serii wizyt u stomatologa w celu prawidłowego zaplanowania i przeprowadzenia leczenia oraz zapewnienia opieki pozabiegowej. Tam, gdzie pacjenci wydają tylko 2 Prosimy zapoznać się z Oświadczeniem CED dotyczącym reklamowania usług opieki zdrowotnej, do którego można uzyskać dostęp tutaj. 3 Proszę zapoznać się z rezolucją CED w sprawie stomatologii korporacyjnej w Europie, do której można uzyskać dostęp tutaj. CED-DOC-2021-025-FIN-E krótki czas w opiece dentystycznej – jak to często bywa w przypadku pacjentów za granicą – ogólna jakość leczenia jest trudna do zapewnienia. VI - STANOWISKO CED W świetle powyższego CED uważa, że ​​jakość i bezpieczeństwo świadczeń zdrowotnych związanych z turystyką stomatologiczną można najlepiej zapewnić poprzez: • ustanowienie jasnych zasad, niezależnie od formy, w jakiej mogą się one pojawić na szczeblu krajowym, że przestrzegać aktualnych i zaktualizowanych wytycznych etycznych i mają zastosowanie do wszystkich placówek, które w pełni przestrzegają przepisów krajowych dotyczących usług dentystycznych; • dostarczanie pacjentom jasnych informacji w przypadku komercyjnej turystyki stomatologicznej; • zapewnienie ciągłości opieki i silnej relacji lekarz-pacjent; • zapewnienie odpowiedniej liczby wizyt, w tym opieki przed i po leczeniu, a także odpowiedniej opieki kontrolnej nad pacjentem; • upewnienie się, że władze krajowe nie zachęcają pacjentów do szukania opieki za granicą, jeżeli jest to podyktowane wyłącznie względami ekonomicznymi; • podanie szczegółowych i odrębnych informacji dotyczących kosztów leczenia oraz kosztów dodatkowych objętych „ofertą łączoną” lub „pakietem”, np. zakwaterowanie, dojazd itp. *** Przyjęta na Walnym Zgromadzeniu CED 19 listopada 2021 r.bb

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
turystyka stomatologiczna   CED  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.