PARTNER PORTALU
partner portalu

Brytyjska pacjentka z rozżaleniem o turystyce stomatologicznej

ms
21-10-2020, 11:35
Brytyjska pacjentka z rozżaleniem o turystyce stomatologicznej Nieudany uśmiech Brytyjki
Brytyjka Jackie Stokes wydała 9500 funtów na implanty, które były dziełem dentystów z Budapesztu. Operacja nie zakończyła się sukcesem. Po implantach pozostały traumatyczne wspomnienia i roszczenia.

Jackie Stokes powiedziała: nie życzyłabym nikomu tego, z czym się spotkałam i namawiam innych, aby nie wierzyli we wszystko co jest napisane w folderach reklamowych organizatorów turystyki stomatologicznej. - Nikt nie powinien przechodzić przez to, co ja przeszłam – użala się 70-latka.

Jackie powiedziała, że poczuła się okradziona z oszczędności życia po tym, jak za namową przyjaciółki, która przeszła podobne leczenie, postanowiła wstawić implanty na Węgrzech, bo tam miało być kilkakrotnie taniej. Jackie Stokes skontaktowała się z firmą, która zorganizowała leczenie stomatologiczne za granicą.

Po przeprowadzeniu oceny medycznej ustalono, że będzie potrzebować usunięcia pięciu zębów, założenia pięciu implantów i wykonania koron, obejmujących osiem zębów. Została również poinformowana, że część leczenia odbędzie się w Wielkiej Brytanii, ale część podczas dwóch podróży do Budapesztu, w trakcie których miano wszczepić implanty.

Niestety podczas implantacji doszło do perforacji jamy nosowej, o czym pacjentka nie została poinformowana. W niedługim czasie po zabiegu rozchwiane implanty trzeba było usunąć.

Po niefortunnym leczeniu za granicą kobieta potrzebowała protezy, ponieważ nie było jej stać na kosztowne naprawy stomatologiczne.

Jackie powiedziała, że w ramach nieudanego leczenia miała ponad 25 wizyt.

Pacjentka zapewniała, że przez cały czas leczenia miała wrażenie, iż ma do czynienia z angielską firmą, co oznaczało, że uzyska wszelkie wsparcie z General Dental Council. Wraz z problemami stało się jasne, że firma nie chce przyjąć odpowiedzialności za działania dentystów na Węgrzech, bowiem leczenie w Budapeszcie realizowane było przez niezależną firmę węgierską.

Biegli stwierdzili, że przeprowadzano złą ocenę gęstości kości, w wyniku czego implanty umieszczano w przedniej części górnej szczęki, a tam warunki kostne nie były wystarczające, aby taki zabieg mógł się udać.

Firma ubezpieczeniowa węgierskich dentystów zgodziła się zapłacić odszkodowanie w wysokości kilkudziesięciu tysięcy funtów, mimo że początkowo próbowała uwolnić się od odpowiedzialności.

Cheryl Palmer-Hughes, jeden z prawników reprezentujący Jackie, powiedział: moja klientka przeszła przez niewiarygodnie trudne kilka lat po tym, jak zalecono jej wszczepienie implantów. Sprawa ta wygenerowała problemy, które mają ogromny wpływ na jej życie. To co przeżyła nie zmieni nic, ale pieniądze wypłacone w ramach ugody zapewnią jej tak potrzebne teraz wsparcie.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
odszkodowanie   błąd dentysty   implanty  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.