PARTNER PORTALU
partner portalu

10 tys. zł za źle przeprowadzone leczenie kanałowe

en
06-05-2020, 08:12
10 tys. zł za źle przeprowadzone leczenie kanałowe (fot. pixabay)
Pacjentka za źle przeprowadzone leczenie kanałowe domagała się 8 tys. zł odszkodowania i 2 tys. zł zadośćuczynienia. Sąd przystał na jej roszczenia.

Kobieta wniosła sprawę do sądu twierdząc, że przeprowadzono u niej nierzetelne i nieprawidłowe leczenie kanałowe zęba. A to spowodowało ból oraz  powikłania, które w konsekwencji doprowadziły do usunięcia zęba.

Ponadto pacjentka uważała, że nie została należycie poinformowana przez dentystkę o wystąpieniu możliwych komplikacji i powikłań prowadzonego leczenia. Nie wyrażała również żadnej pisemnej zgody na sposób i zakres leczenia. Na domiar złego dentystka odsyłała ją do innych gabinetów stomatologicznych,  długotrwałe leczenie wymagało poniesienia wysokich kosztów związanych nie tylko z zabiegami ale też konsultacjami, dojazdami do specjalistów, wykonywanymi protezami, badaniami i zdjęciami diagnostycznymi.

Natomiast dentystka broniła się, że leczenie kanałowe zęba i uzupełnienie protetyczne wykonała prawidłowo zgodnie z aktualną wiedzą medyczną i obowiązującymi w stomatologii standardami. Pacjentka została przez nią szczegółowo poinformowana o przebiegu czynności koniecznych do przygotowania mostu obejmującego trzy zęby oraz możliwych powikłaniach ponownego leczenia kanałowego, a także powikłaniach związanych z założeniem mostu i wkładów koniecznych do założenia porcelany. Powódka wyraziła zgodę na plan leczenia, twierdziła lekarka przed sądem.

Sąd ustalił
Leczenie obejmowało zabieg endodontyczny oraz uzupełnienie protetyczne tj. wstawienie mostu obejmującego prawe górne zęby 3, 4 i 5. Przed wykonaniem protetyki wymagane było wyleczenie wszystkich zębów u pacjentki. Zabiegi medyczne rozpoczęto od zębów górnych lewych. Następnie podjęto leczenie kanałowe prawego górnego zęba 4 ( ząb 14).

Dentystka wyjęła cementowe wypełnienie zęba 4 ( 14) i po otwarciu go, ujawniła kanał centralny i przyjęła, że jest to ząb dwukanałowy. Sprawdziła drożność kanałów endometrem, po czym przystąpiła do udrożnienia jednego z kanałów zębowych. Wykonała wkład standardowy, przymiarki pod most oraz cementowanie zęba.

Jednak po kilku miesiącach od zakończenia leczenia kobieta zgłosiła się do gabinetu dentystki z powodu odczuwanych dolegliwości bólowych w okolicy uzupełnienia protetycznego, odczuwała m.in. charakterystyczny „przepływ śliny”, ślinotok, zasysanie.

Została przez dentystkę skierowana na konsultację w klinice, w celu oceny wydzielania śliny. Jednak badanie nie wykazało żadnych nieprawidłowości.

Ból nie ustępował i  pacjentka ponownie udała się na wizytę do dentystki. Skarżyła się na uczucie zasysania w okolicy wstawionego mostu. Dentystka stwierdziła u niej zapalenie przyzębia brzeżnego w okolicy zębów filarowych 4 i 3. Zdjęła most i wykonała korony tymczasowe.  

SŁOWA KLUCZOWE
błąd dentysty   endodoncja  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.