22 studentów stomatologii ze Stony Brook University School of Dental Medicine, w stanie Nowy Jork mogło we własnych domach odbywać zajęcia praktyczne ze stomatologii zachowawczej. Mieli do dyspozycji końcówki robocze napędzane silniczkiem  oraz inne niezbędne do wykonania zabiegu założenia wypełnienia narzędzia stomatologiczne,  a także oczywiście modele zębów, na których ćwiczyli oczyszczanie miejsca zniszczonego przez próchnicę.

Podczas ostatnich zajęć dzięki platformie internetowej Zoom byli instruowani krok po kroku, jak przygotować ząb nr 30 pod onlay. Studenci na bieżąco mogli pokazywać, prowadzącemu zajęcia poszczególne etapy wykonywanej przez siebie pracy i od razu otrzymywali wskazówki i korektę błędów.

- Rok pandemii ujawnił znaczenie możliwości współpracy grupowej i podnoszenia różnego typu umiejętności za pośrednictwem internetu. To fantastyczne, że studenci wraz z pracownikami wydziału spotykają się i wykonują pracę mimo narzuconych lockdownem ograniczeń - cieszył się Noelle Fischer z Stony Brook University School of Dental Medicine.

Zbierane doświadczenia podczas zdalnej nauki posłużą do rozwoju metodyki zajęć praktycznych organizowanych wirtualnie, planuje dr. Ann Nasti, prodziekan  ds edukacji w Stony Brook University School of Dental Medicine .

Więcej: DentistryToday.com