Laureaci GRAND PRIX CEDE 2012 SIC SZKOLENIA I CONSULTING

SIC SZKOLENIA I CONSULTING) zwyciężyła w kategorii Wydawnictwa i Edukacja. Parę chwil po otrzymaniu statuetki rozmawialiśmy z jej autorką dr n. ekon. Magdaleną Szumską, która raz jeszcze podkreśliła, że pomimo złożoności typologii problematycznych pacjentów, źródeł niepowodzeń lekarz powinien najpierw szukać we własnej postawie.
infoDENT24.pl: O kłopotach w wydaniem książki krążą już legendy
Dr n. ekon. Magdalena Szumska: Tak, zdecydowanie trudniej było książkę wydać niż napisać. Dla wielu wydawców temat okazał się zbyt nowatorski. Niektórzy stwierdzili nawet, że nie istnieje ktoś taki jak trudny pacjent, ale szkoda do tego wracać.
infoDENT24.pl: Czy to dzieło skończone?
Magdalena Szumska: Ten zbiór jest zamknięty w 20 pozycjach, typach trudnego pacjenta, ale w tej chwili jest już opracowanych grupa kolejnych. Za kilkanaście miesięcy można spodziewać się ciągu dalszego publikacji.
infoDENT24.pl: Który typ trudnego pacjenta jest najczęstszy?
Magdalena Szumska: Może odwrócę pytanie. Który jest najtrudniejszy i najbardziej przewracający do góry nogami praktyki dentystyczne? To typ pacjenta finansowego czyli windykacyjnego, luksusowego lub rabatowego, ponieważ taki wpływa na realny poziom gotówki w gabinecie.
Druga grupa to dzieci i pacjenci małoletni. W wielu gabinetach nie są przyjmowani lub przyjmowani z dużą ostrożnością wręcz niechęcią. Zdarza się, że są przekazywani pomiędzy gabinetami. Wielu polskich dentystów nie chce być pedodontami.
infoDENT24.pl: Czy nie obawia się Pani, że za 5, 10 lat lekarz będzie rozpoznawał 30 typów trudnego pacjenta i wszelkie niepowodzenia w prowadzeniu praktyki zrzucał na niego, zapominając, że przyczyną problemów może być jego własna postawa?
Magdalena Szumska: Proszę spodziewać się w niedługim czasie literatury w tym temacie. Każdy profesjonalista powinien zwrócić się najpierw do wewnątrz siebie i o tym też piszę w Trudnym pacjencie. Zachęcam do pierwszego rozdziału gdzie sygnalizuje, skąd biorą się trudne sytuacje i wyraźnie pokazuje, że mają swoje źródło po dwóch stronach: świadczącej usługę, czyli lekarza i jego zespołu oraz pacjenta. On nie staje się trudny dlatego, że taki przychodzi do gabinetu. Oczywiście tak też czasem się dzieje, ale w większości przypadków, dlatego że jest źle obsługiwany.

-
Za darmo przebadają, a nawet wyleczą zęby dzieciom. Rzadka okazja
newsDENT -
Pacjenci nie są leczeni tak jak być powinni, bo przepisy są nieżyciowe
lexDENT -
Tomografia stożkowa dla stomatologów. Zapisy na szkolenie trwają
eduDENT -
Praca na stomatologii wrocławskiej. Zgłoszenia do 10 lutego
eduDENT -
Bakteria z jamy ustnej zwiększa ryzyko mikrokrwawień w mózgu. Są dowody naukowe
techDENT -
Konferencje naukowe PTSS 2023/2024
eduDENT -
Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej. Apel FDI do dentystów
newsDENT -
Wykaz modułowych programów specjalizacji lekarsko - dentystycznych 2023
eduDENT
-
Darmowa wizyta u dentysty do 450 zł. To pakiet, za który zapłaci NFZ
newsDENT -
Nowe wyceny w leczeniu stomatologicznym. Są uwagi do projektu "cennika"
newsDENT -
Zmiany zasad udzielania świadczeń stomatologicznych. Paweł Barucha o ostatnich korektach
lexDENT -
Powstaje Centrum Stomatologii Powiatu Pilskiego
newsDENT -
Zasady eksploatacji autoklawów w gabinecie stomatologicznym. Wytyczne Urzędu Dozoru Technicznego
lexDENT -
Za mało publicznych pieniędzy na stomatologię. Polacy muszą leczyć zęby „za swoje”
newsDENT -
Za mało lekarzy dentystów ze specjalizacją. Co zamierza Ministerstwo Zdrowia?
newsDENT -
Medycy tylko w publicznym sektorze. Warunek wyższych zarobków. Plany Adama Niedzielskiego
newsDENT
PRACA: OSTATNIE OGŁOSZENIA
-
lekarz dentysta
Góra Puławska , lubelskie -
lekarz dentysta
Nederland, zagranica -
lekarz dentysta
Darłowo, zachodniopomorskie -
lekarz dentysta
Jaworzno, małopolskie