PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Jak przekazać złą informację pacjentowi. Szkolenie z komunikacji

Autor: nieck • Źródło: izba-lekarska.pl
30-09-2022, 14:21
Jak przekazać złą informację pacjentowi. Szkolenie z komunikacji Szkolenie w zakresie komunikacji z pacjentem Fot. AdobeStock
Kurs w zakresie przekazywania niepomyślnych informacji w praktyce klinicznej organizuje Okręgowa Izba Lekarska w Warszawie. O udziale decyduje kolejność zgłoszeń. Szkolenie odbędzie się 22 października.
  • OIL w Warszawie organizuje szkolenie - Przekazywanie niepomyślnych informacji w praktyce klinicznej
  • Za udział w kursie przyznawanych jest 5 punktów edukacyjnych
  • Liczba miejsc na kursie ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń

Przekazywanie złych informacji. Jaka strategia jest najlepsza

W relacji z pacjentem jedną z trudniejszych sytuacji jest rozmowa na temat niepowodzenia leczenia. Kurs w zakresie przekazywania niepomyślnych informacji w praktyce klinicznej organizuje Okręgowa Izba Lekarska w Warszawie. Udział dla członków izby w  jest bezpłatny.

Szkolenie prowadzi Zbigniew Kowalski, przewodniczący Sekcji Motywacji Pacjentów Polskiego Towarzystwa Komunikacji Medycznej, członek International Association for Communication in Healthcare, autor 12 książek, podręczników i poradników na temat komunikacji medycznej. 

Miejsce: Okręgowej Izby Lekarskiej w Warszawie, sala konferencyjka im. W.Szenajcha, parter, ul. Puławska 18 (wejście od ulicy Rejtana)

Termin kursu: 22 października 2022 w godz. 9.00-14.00

Liczba punktów edukacyjnych: 5

Autorytet lekarza. Jak go umiejętnie wykorzystać                                            

Program kursu 

  • Oczekiwania Pacjentów i Lekarzy i ich wpływ na jakość kontaktu oraz relacje. Test: moje predyspozycje do zarządzania relacjami
  • Trudne sytuacje w kontakcie z pacjentem: metody radzenia sobie z nimi, metody wychodzenia z sytuacji konfliktowych.
  • Asertywność – pozytywna pewność siebie oraz sztuka odmawiania – wszystko, co trzeba wiedzieć i umieć.
  •  Zjawisko autorytetu lekarza i jego wykorzystywanie w kontakcie z pacjentem – różnice pomiędzy wpływem a wrażeniem, istota wywierania wpływu.
  • Radzenie sobie z manipulacjami.
  • Wpływ błędów komunikacyjnych na ryzyko prawne.
  • Stosowanie się do zaleceń terapii – motywowanie pacjentów, angażowanie w proces terapeutyczny, budowanie sojuszu terapeutycznego.
  • Protokoły komunikacyjne stosowane w przekazywaniu informacji o niekorzystnym rokowaniu.

O udziale w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń. Formularz uczestnictwa



Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
relacja   szkolenia dla dentystów   OIL Warszawa  

POLECAMY W SERWISACH