PARTNER PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Bezpłatne szkolenie z kompetencji miękkich. UE finansuje. Rzecznik Praw Pacjenta zaprasza

Autor: miro • Źródło: RPP/ms
29-07-2022, 12:50
Bezpłatne szkolenie z kompetencji miękkich. UE finansuje. Rzecznik Praw Pacjenta zaprasza Relacje z pacjentami - bezpłatne szkolenie dla pracowników ochrony zdrowia Fot. AdobeStock
Trwają zapisy na bezpłatne specjalistyczne, szkolenia finansowane z budżetu Unii Europejskiej. Chodzi o właściwą komunikację z pacjentem: przestrzeganie zasad kontaktów z osobami leczonymi, respektowanie ich praw ale i egzekwowanie obowiązków.
  • Rzecznik Praw Pacjenta przeprowadzi bezpłatne szkolenia dla pracowników ochrony zdrowia w zakresie kompetencji miękkich
  • Tematyką szkoleń będzie m.in. przegląd praw i obowiązków pacjenta, nauka zasad dobrej komunikacji z osobami leczonymi, standardy przestrzegania ich praw 
  • O uczestnictwie w szkoleniach decyduje kolejność zgłoszeń

O kwalifikacji na szkolenie decyduje kolejność zgłoszeń. Zarejestrowanie się nie jest jednoznaczne z kwalifikacją do uczestnictwa w szkoleniu. Rozpatrywane będą wyłącznie zgłoszenia prawidłowo zarejestrowane  i zawierające wszystkie wymagane informacje.

Rzecznik Praw Pacjenta zaprasza do udziału w szkoleniach obejmujących:

  • Prawa i obowiązki pacjenta – przegląd uprawnień
  • Kontakt z pacjentem – szkolenie z zasad dobrej komunikacji
  • Standardy przestrzegania praw pacjenta w podmiotach leczniczych.

Szkolenia i warsztaty będą interaktywne, z dużą liczbą ćwiczeń, testów, analiz, dyskusji. Maja służyć wypracowywaniu rozwiązań.

Projekt skierowany jest do pracowników podmiotów leczniczych.

Podczas szkolenia Prawa i obowiązki pacjenta - przegląd uprawnień - uczestnicy poznają wszystkie prawa pacjenta.

Prawa pacjenta zostaną przedstawione przez pracowników Biura RPP w oparciu o przykłady naruszeń i orzecznictwo. Szkolenia będą miały praktyczny wymiar.

Jeden dzień zajmą warsztaty, poświęcone wyłącznie rozwiązywaniom spraw zgłoszonych przez pacjentów dotyczących wszystkich rodzajów działalności leczniczej.

Zasady dobrej komunikacji z pacjentem 

Szkolenie Kontakt z pacjentem – szkolenie z zasad dobrej komunikacji ma na celu:

  • naukę nawiązywania kontaktu z pacjentem,
  • podtrzymywanie relacji,
  • określenie i zrozumienie potrzeb pacjenta,
  • nabycie umiejętności zachowania się w sytuacjach konfliktowych.

W trakcie szkolenia zostaną:

  • wskazane błędy w nawiązywaniu kontaktów z pacjentem, jego bliskimi,
  • omówione zasady kontaktu emocjonalnego,
  • przedstawione techniki jak sprawnie odczytywać emocje rozmówcy i adekwatnie na nie odpowiadać.

Jak przestrzegać praw pacjentów

Celem szkolenia Standardy przestrzegania praw pacjenta w podmiotach leczniczych jest nabycie praktycznej wiedzy z przestrzegania praw pacjenta oraz umiejętności samokontroli w tym zakresie poprzez stosowanie narzędzia udostępnionego przez Rzecznika Praw Pacjenta.

 Uczestnicy uzyskają kompetencje do:

  • analizy naruszeń praw pacjenta,
  • przeciwdziałania wystąpienia sytuacji niepożądanych,
  • podniesienia bezpieczeństwa udzielanych świadczeń zdrowotnych.

Bezpłatne szkolenia realizowane są w ramach projektu „Po pierwsze pacjent – działania Rzecznika Praw Pacjenta na rzecz poprawy jakości usług zdrowotnych” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Szczegóły i formularz rekrutacyjny

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH